Знайсці
05.09.2018 / 11:3111РусŁacБел

Вайскоўцы паведамілі пра небяспечнае збліжэнне Боінга і дрона каля Мінска: «Цуд, што не адбылося сутыкнення»

14 жніўня экіпаж самалёта авіякампаніі Belavia (рэйс BRU 828, Львоў — Мінск) паведаміў аб надзвычайнай сітуацыі. Мінуўшы Заслаўскае вадасховішча (Мінскае мора) пры заходзе на пасадку, камандзір Boeing 737-500 заўважыў у непасрэднай блізкасці ад самалёта дрон — тыпу «крыло». Высветлілася, што беспілотнік быў узняты ў неба без адпаведнага дазволу. Камісія вызначае, хто пілатаваў «крыло».

Старшы афіцэр першага аддзела ўпраўлення Узброеных сіл па выкарыстанні паветранай прасторы Рэспублікі Беларусь Сяргей Ваўчок працуе ў складзе камісіі, якая займаецца расследаваннем гэтага выпадку. Ён распавядае, што камандзір «Боінга» паведаміў дыспетчарам аб лятальным апараце ў небе ў 16:05 па мінскім часе, а дрон-«крыло» экіпаж заўважыў, праляцеўшы Мінскае мора:

— Самалёт у той момант рухаўся з хуткасцю каля 400 км/г — праз імгненне беспілотнік ужо знік з поля зроку пілота. У размове са мной лётчык паказаў, што гэта мог быць лятальны апарат з даўжынёй фюзеляжа каля метра, які знаходзіўся на адлегласці 15-20 метраў ад самалёта. Зыходзячы з гэтага апісання можна выказаць здагадку, што гэта быў беспілотнік з размахам крыла каля двух метраў і масай тры-пяць кілаграм.

На пытанне dev.by, ці можа пілот дэталёва разгледзець лятальны апарат на такой хуткасці, Сяргей Іванавіч адказвае, што «можна вызначыць колер і тып, гэта значыць форму, беспілотніка».

А вышыня «Боінга», «па словах лётчыка, у момант збліжэння з «крылом» складала больш за 1200 метраў», — кажа эксперт.

Начальнік упраўлення Узброеных Сіл па выкарыстанні паветранай прасторы Рэспублікі Беларусь палкоўнік Герман Аляксандраў адзначае, што падчас зніжэння самалёт вельмі ўразлівы. З памяншэннем хуткасці і вышыні палёту зніжаецца і магчымасць экіпажа рэагаваць на знешнія фактары і манеўраваць:

— Магу сказаць так: калі хто-небудзь з членаў экіпажа ўбачыў беспілотнік, — гэта значыць, ён знаходзіўся вельмі блізка. Цуд, што сутыкнення не адбылося!

Глеб Бандарык, намеснік старшыні Беларускай федэрацыі беспілотнай авіяцыі, выключае, што крыло мог запускаць «чайнік». Паводле яго слоў, чалавек, які можа выконваць палёт на вышыні да кіламетра, павінен мець пэўную кваліфікацыю і ведаць усе регламентацыйныя правілы:

— Той, хто выконваў гэты палёт, хутчэй за ўсё, разумеў, што ідзе на парушэнне.

- Нарматыўныя акты патрабуюць ад аператараў беспілотных лятальных сродкаў падаваць план палёту ў «Белаэранавігацыю» і атрымліваць адпаведныя дазволы, — кажа палкоўнік Герман Аляксандраў. - Небяспека сітуацыі, якая склалася 14 жніўня, якраз і заключаецца ў тым, што дыспетчары не ведалі, што ў небе знаходзіцца крыло, і не маглі паведаміць пра яго экіпажу.

Палкоўнік Аляксандраў адзначае, што паветраную прастору кантралююць ВПС і войскі СПА. Аднак «радыёлакацыйныя станцыі не заўсёды выяўляюць беспілотнікі»:

- У дадзеным выпадку лятальны апарат не быў абсталяваны адмысловымі сродкамі ідэнтыфікацыі - і таму не даваў так званы «актыўны адказ» дыспетчарам. Таксама ён адрозніваўся невялікімі памерамі, што не дазволіла яго лакацыйныя выявіць.

dev.by

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй
ананімна і канфідэнцыйна?

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера
Каб скарыстацца календаром, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера
ПНАЎСРЧЦПТСБНД
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031