Знайсці
2
Дзякуй ад чытачоў /адказаць/
23.03.2024
Вялікі дзякуй Уладзіміру Арлову за выдатныя кнігі і цудоўныя лекцыі.
0
Старабеларуская/украінская была мовай Русі і адзінай дзяржаўнай ВКЛ/адказаць/
24.03.2024
Дзякуй ад чытачоў , Каму цікава, што вам літоўскія гісторыкі не раскажуць:
Альгерд (ням імя), сын Еўны з Полацку (значыць якая мова, мова маці для яго была роднай?)
Дзяцей называў:Ягайла[6], Скіргайла[7], Карыбут Альгердавіч, Лугвен Альгердавіч, Карыгайла Альгердавіч, Віганд Альгердавіч[8], Свідрыгайла Альгердавіч, Агрыпіна Альгердаўна, Аляксандра Альгердаўна[d], Фёдар Альгердавіч[d], Дзмітрый Альгердавіч, Андрэй Альгердавіч[9][10], Уладзімір Альгердавіч, Канстанцін Чартарыйскі[d], Кена[d], Марыя Альгердаўна[d], Алена Альгердаўна[d], Мінігайла Альгердавіч[d], Ядвіга Альгердаўна[d][11], Феадора Альгердаўна[d] і Ефрасіння Альгердаўна[d]

Гедымін:дзеці:Альдона, Альгерд[4], Анастасія, Монтвід[d], Нарымонт, Кейстут[5][6], Яўнут[7], Карыят[d], Любарт, Эльжбета[d], Вітаўт Гедзімінавіч[d], Яўфімія[d] і Марыя[d]


Ягайла (сын Альгерда і Улляны з Тверы, зноў якая мова была роднай для яго?)
дзеці:Эльжбета Баніфацыя Польская[d], Ядвіга Ягайлаўна[d], Уладзіслаў III Варненчык[5] і Казімір IV Ягелончык

1
Старабеларуская/украінская была мовай Русі і адзінай дзяржаўнай ВКЛ/адказаць/
24.03.2024
Дзякуй ад чытачоў , Каму цікава, што вам літоўскія гісторыкі не раскажуць:
Альгерд (ням імя), сын Еўны з Полацку (значыць якая мова, мова маці для яго была роднай?)
Дзяцей называў:Ягайла[6], Скіргайла[7], Карыбут Альгердавіч, Лугвен Альгердавіч, Карыгайла Альгердавіч, Віганд Альгердавіч[8], Свідрыгайла Альгердавіч, Агрыпіна Альгердаўна, Аляксандра Альгердаўна[d], Фёдар Альгердавіч[d], Дзмітрый Альгердавіч, Андрэй Альгердавіч[9][10], Уладзімір Альгердавіч, Канстанцін Чартарыйскі[d], Кена[d], Марыя Альгердаўна[d], Алена Альгердаўна[d], Мінігайла Альгердавіч[d], Ядвіга Альгердаўна[d][11], Феадора Альгердаўна[d] і Ефрасіння Альгердаўна[d]

Гедымін:дзеці:Альдона, Альгерд[4], Анастасія, Монтвід[d], Нарымонт, Кейстут[5][6], Яўнут[7], Карыят[d], Любарт, Эльжбета[d], Вітаўт Гедзімінавіч[d], Яўфімія[d] і Марыя[d]


Ягайла (сын Альгерда і Улляны з Тверы, зноў якая мова была роднай для яго?)
дзеці:Эльжбета Баніфацыя Польская[d], Ядвіга Ягайлаўна[d], Уладзіслаў III Варненчык[5] і Казімір IV Ягелончык

0
Старабеларуская/украінская была мовай Русі і адзінай дзяржаўнай ВКЛ/адказаць/
24.03.2024
Дзякуй ад чытачоў , Дарэчы Гедымін назваў горад Вільня (ен так і называўся да 17 ст.)
0
Калі вам кажуць пра "балты ўсімі кіравалі"/адказаць/
24.03.2024
Список гетманов
Юрий Радзивилл «Геркулес» — 1521—1531
Андрей Немирович — 1536—1541
Григорий Александрович Ходкевич — 1561—1566
Роман Фёдорович Сангушко — 1569—1571
Криштоф Радзивилл «Перун» — 1572—1589
Ян Кароль Ходкевич — 1600—1605
Христофор Радзивилл (младший) — 1615—1635
Януш Кишка — 1635—1646
Януш Радзивилл — 1646—1654
Винцент Корвин-Гонсевский — 1654—1662
Михаил Казимир Пац — 1663—1667
Владислав Волович — 1667—1668
Михаил Казимир Радзивилл — 1668—1680
Казимир Ян Сапега — 1681—1682
Ян Самуилович Огинский — 1682—1684
Юзеф Богуслав Слушка — 1685—1701
Михаил Серваций Вишневецкий — 1702—1703
Григорий Антоний Огинский — 1703—1709
Михаил Серваций Вишневецкий (вновь) — 1707—1709
Людвик Поцей — 1709
Станислав Эрнест Денхоф — 1709—1728
Ежи Иероним Кришпин-Киршенштейн — 1710 — 1711
Михаил Казимир Радзивилл (Рыбанька) — 1735—1744
Михаил Юзеф Масальский — 1744—1762
Александр Михаил Сапега — 1762—1775
Юзеф Сосновский — 1775—1780
Людвик Тышкевич — 1780—1791
Симон Мартин Косаковский — 1792—1793
Юзеф Забелло — 1793—1794
2
Чорная куртка/адказаць/
23.03.2024
Актывіст Жыльвінас Світоюс, у чорнай куртцы з украінскім трызубцам і надпісам Qirim (Крым) і Ukraine... Куртачку яўна Айдэр Муждабаеў падараваў....
0
Хто-та хавае сляды супрацы/адказаць/
23.03.2024
Чорная куртка, Жыльвінас Світоюс і яго сябры Алена Васільева і Вадзім Доўнар (Менавіта Онлайн), якія разам з Муждабаевым раскручвалі тэму "Пазьняк хоча адабраць...", а таксама муж Васільевай Руслан Парфёнаў, схавалі ў Фэйсбуку спісы сваіх сяброў....
0
Світоюс - добры таварыш Муждабаева/адказаць/
23.03.2024
Хто-та хавае сляды супрацы, 7.09.2023 Айдэр Муждабаеў бярэ 60-ціхвіліннае інтэрв'ю ў Жыльвінаса Світоюса, на "Телеканал ATR", дзе называе яго "мой добры таварыш Жыльвінас Світоюс". https://m.youtube.com/watch?v=X5Yj1xjSIyE
0
Ліцвін/адказаць/
23.03.2024
Хто-та хавае сляды супрацы, Васільева запэцкалася яшчэ з часоў радыё Стыль, якое фактычна было радыё Бэрэсэм, пісалі пра нейкія фінансавыя махінацыі там, мяркую што яна супрацоўнічае з КДБ больш за 20 гадоў. Як беларускі актывіст можа патлумачыць факт працы на Бэрэсэм?
76
мясцовы2/адказаць/
23.03.2024
ганьба Арлову
23.03.2024
Хахаха! Вот и литовцы по вам потоптались, а вы к ним без мыла лезете со своим общим культурным наследием. Так и надо - к кого нет своей гордости, по тому и топтаться будут. Все по делу. Продолжайте наступать на те же грабли.
1
Яська/адказаць/
23.03.2024
Ух, ну тваю ж краіну ўвогуле Ленін стварыў
0
Хто здесь? /адказаць/
23.03.2024
Ух, Бенедзісюк, ты? Ты ж неўязная ў Еўрасаюз.
1
гердзень /адказаць/
23.03.2024
Ух, ён тут расейскамоўным камэнтаром будзе казаць пра гонар))
0
гердзень /адказаць/
23.03.2024
наўмысна робяць з нас ворага
0
Войвоў/адказаць/
23.03.2024
Ух, "литовцы" это название придуманное в рФ для совков с пасспортом республики Lietuva. Хватит уже потакать московитскому диалекту.
23.03.2024
Яська, иди к науседе между струйками, инфузория.
4
Гісторык/адказаць/
23.03.2024
Яська, Ленін шмат краін стварыў і Летуву таксама
23.03.2024
Хто здесь? , не тыкай, тыква гнилая.
0
Князь Астрожскі/адказаць/
23.03.2024
[Рэд. выдалена]
23.03.2024
гердзень , а ты што небудзь яшчэ умееш акрамя балабольства па-беларуску? Uber eats ьа вахлацки.
2
Афіцыйная назва Lietuva/адказаць/
23.03.2024
Краіна афіцыйна называецца Lietuva (чытаецца Летува). https://m.youtube.com/watch?v=nSnzUMyf6OA
0
Беларус/адказаць/
23.03.2024
Афіцыйная назва Lietuva, літоўцы канешне здзіўляюць, назва іх краіны менавіта так і вымаўляецца як Летува. А яшчэ здзіўляюць іх прэтэнзіі як мы вымаўляем назву іх краіну, хаця яны самі не хочуць называюць нашу краіну Belarus.
3
арарат/адказаць/
23.03.2024
ішлі бы гэтыя жыльвінасы за Ўкраіну паміраць, а не ганяць кантрабанду ў расею і да лукашэнкі, а так проста на пустое трызненне і здольныя
21
Алег/адказаць/
23.03.2024
Национальность великих князей литовских литовцы. Однако те литовцы говорили по ятвяжский. Ятвяжское племя Литва.
2
Влад/адказаць/
23.03.2024
Алег,  схренали? Литовские историки основываются не на документах а на побасенках высосаных из пальца!
4
Dainius/адказаць/
24.03.2024
Vot ja chotaju, chitaju i shto vizu. Absoliutnoje bolshenstvo belarusskih komentatorov, antilitovski nastrojenyje slovianonacysty. Uze ne gavoriu nagloi i pdloi o peziciji redakciji, kotoraja posla na priamoje iskazenje soderanja diskusiji s Volkoym. Javno stoto zagnilo v belaruskom korolevstve.
1
водж/адказаць/
23.03.2024
Влад, пры чым тут летувіскія гісторыкі? Ятвяжская тэорыя - пробеларуская і антылетувіская, бо ятвягі - продкі ў асноўным беларусаў.
5
Ліцвін/адказаць/
23.03.2024
Влад, Каму навогул цікава, што там плятуць летувіскія гісторыкі? Мне як беларусу, ліцвіну гэта зусім нецікава, бо там тыя яшчэ кашчунусы і жыльвінусы, яны наплятуць, танна вазьмуць. Мне цікава толькі тое што кажуць беларускія гісторыкі і кропка.
6
Valadzimir/адказаць/
23.03.2024
водж, адкажыце, калі ласка, на чым грунтуецца "яцьвяжская тэорыя", альбо дайце спасылку, дзе пра яе можна прачытаць. Вельмі цікава, по толькі зараз пра яе даведаўся і лічу, што яна выцмактана з пальца.
1
Алег/адказаць/
23.03.2024
Valadzimir, на археологии. Погребальные обряды ятвягов точно такие же как культуры восточно-литовских курганов,которые как принято считать основали вкл.
1
водж/адказаць/
23.03.2024
Valadzimir, яна грунтуецца на тым што ятвягі - гэта асноўнае племя ў заходняй Беларусі а таксама ў летувіскай Дзукіі: ятвяжская гідраніміка, курганы, лінгвістыка. Летувіская ілжэархеалогія спецыяльна ігнаравала беларускіх ятвягаў вывучаючы толькі свой рэгіён і таму атрымала толькі частковыя даныя. Насамрэч ятвяжскія курганы цягнуцца ад беласточчыны і аж да в'Оршы - настолькі буйным племенем яны былі! І менавіта гэтае племя перажывала свой пассіанарны пік у часы ВКЛ у адрозненні ад суседніх. Акрамя таго - абрад захаранення князеў - ятвяжскі. Акрамя таго - мноства спасылак на ятвягаў як на "старых літвінаў". У летапісах мова літвінаў і ятвягаў - адна і тая ж. (Тут належыць сказаць што "сапраўднымі" ятвягамі лічыліся толькі заходнія - дайнава, а літвінамі першы час лічыліся толькі ўсходнія (відаць таму што жылі ў арэале славянскай каланізацыі люцічаў), пагэтаму іх часты блыталі). Ну і мноства іншага. Чытайце працу Аллы Квяткоўскай.
0
Valadzimir/адказаць/
24.03.2024
Алег, не ведаю, якія абрады Вы маеце на ўвазе, калі трупаспаленьне, то яно ў раньнім сярэднявеччы ва Ўсходняй Еўропе панавала амаль паўсюль. А вось што да саміх пахаваньняў,  то яцьвяжскія курганы істотна адрозьніваюцца ад так званых усходнелітоўскіх курганаў. Цытаты з кнігі "Финно-угры и балты в эпоху средневековья": "... Почти на всей территории распространения ятвяжской гидронимики известны своеобразные погребальные насыпи, целиком сложенные из камня, или каменно-земляные курганы, в которых камень был существенным компонентом." "Восточнолитовские курганы всегда расположены группами... Ранние курганы (IV-VII вв.) в основании обложены венцом из камней ... В VII в. обычай обкладывать курганы венцом из камней постепенно исчезает... Курганы VІ-VIIІ вв. иногда окружены тремя-четырьмя удлинёнными ямами, а начиная с VIIІ в. насыпи окольцовываются рвом..." Як бачна, звычай абкладваць раньнія "усходнелітоўскія курганы" камянямі, які В.В. Сядоў зьвязваў якраз са зьяўленьнем на гэтай тэрыторыі яцьвягаў, потым паступова зьнікае - значыцца гэтыя яцьвягі альбо былі цалкам асіміляваныя мясцовымі, альбо выціснены ці зьнішчаны іньшымі прыхаднямі. І гэта яшчэ за 4 стагоддзі да ВКЛ!
Так што атрымліваецца, што гэты ваш "галоўны доказ" "яцьвяжскай тэорыі" зьяўляецца, мякка кажучы, непераканаўчым.
0
Алег/адказаць/
24.03.2024
Valadzimir, почитайте про погребальные обряды восточно-литовских курганов 10-13века.
0
Valadzimir/адказаць/
24.03.2024
водж, што значыцца "асноўнае племя"? А галоўнае - магчыма, у нейкі перыяд яно і было "асноўнае", але прайшоў час - і яно перастала быць "асноўным". Пра гэта, мяркую, якраз і сьведчыць зьнікненьне яцьвяжскага звычая абкладкі "ўсходнелітоўскіх" курганоў камянямі у VII cт.,  зафіксаванае археолагамі. А гэтая бясспрэчная "страта пазіцый", як здаецца, сьведчыць якраз аб пачатку спаду пасіянарнасьці яцьвягаў, якія, пэўна, на момант уздыму лютвы-літвы у пачатку ІІ тысячагоддзя і стварэньня ёю ВКЛ, знаходзіліся ўжо на інэрцыйнай фазе ці нават ніжэй. Напэўна, таму і ўзьнік саюз паміж усходнімі яцьвягамі і лютічамі-літвой, "старым" і "маладым" этнасам: саюз паміж двума "маладымі" этнасамі на піку пасіянарнасьці немагчымы - толькі вайна.
Што да працы А.Квяткоўскай "Ятвяжские могильники Беларуси (конец ХІ - ХVII вв.), то трапіў на рэцэнзію на яе  беларускага археолага А. Мядзведзева. Цытата: "Такім чынам, даводзіцца канстатаваць, што, па-першае, ідэя аб прыналежнасці каменных могільнікаў да яцвягаў не новая, яна была выказана і абгрунтавана раней — В. Шукевічам у 1918 г., Я.Звяругам у 1989 г. і інш. Па-другое, вялікі энтузіязм аўтара не можа замяніць дасканалага выкладання і аналізу матэрыялу, а толькі на гэтай аснове можна аргументаваць свае палажэнні, гіпотэзы, тэорыі. На мой погляд, аўтару не ўдалося абгрунтаваць галоўныя высновы сваёй манаграфіі. Па-трэцяе, парушэнні методыкі археалагічных даследаванняў і апрацоўкі матэрыялаў робяць іх амаль непрыдатнымі для наступных даследчыкаў."
0
водж/адказаць/
24.03.2024
Valadzimir, а чаму Вы разглядаеце вобласць усходнелетувіскіх курганаў у якасці цэнтральнай для пошука? У ятвяжскім арэале гэта была паўночна-заходняя перэферыя. У нейкі момант сюды перанеслі цэнтр дзяржавы, але ўзнікла яна на поўдні ад летувіскіх курганаў, што б летувіскія гісторыкі пра гэта не пісалі. І да таго ж Вы пішаце 4-7 ст. а мы мовім пра ўзнікненне ВКЛ якое адбылося нашмат пазней.
0
водж/адказаць/
24.03.2024
Valadzimir, ну погляд археолага Мядзведзева гэта толькі адзін з поглядаў, да таго ж ён сумневаецца а не абвяргае. Галоўнае гэта даціроўка каменных курганаў (11-16 ст, росквіт ВКЛ) плюс іх месцазнаходжанне (вялізны арэал у заходняй Беларусі і летувіскай Дзукіі, а гэта і ёсць геаграфічнае ядро ВКЛ). Менавіта гэта я і маю наўвазе калі кажу асноўнае племя. А што датычыцца абрада пахавання - то гэта захаванне знаці з забоем мноства конеў. Менавіта так пахавалі князя Альгерда. Тэксты называюць гэты рытуал "літоўскім обычаем". Сам гэты рытуал заходнеятвяжскі (дайнаўскі) што сведчыць пра тое што аднойчы кантроль над краінай перахапіла менавіта дайнаўская дынастыя (што супадае з іншымі сведчаннямі). Акрамя гэтага рытуала літвіны таксама ладзілі рытуал трупаспалення, але ён ужо быў агульным для многіх племенаў.
1
Brangūs Lietuvos žmonės/адказаць/
23.03.2024
Жыльвінас Світоюс датрындзеўся. Я пайшоў вучыць літоўскую мову Я даведаўся страшную рэч! Як прэзідэнт Наўседа называе свой народ.... https://m.youtube.com/watch?v=55eFiaagfuM Паслухайце самі....Крыніца - афіцыйны канал прэзідэнта Гітанаса Наўседы. Тэкставая версія выступу тут: https://www.lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/1623919/nausedos-kreipimasis-del-rusijos-agresijos-ukrainoje-nuo-to-kaip-reaguosime-artimiausiomis-valandomis-gali-priklausyti-europos-ateitis Прэзідэнт Наўседа звяртаецца да свайго народу: "Brangūs Lietuvos žmonės" (гугл-пераклад па-руску: "Дорогие жители Литвы").
0
Гугл-транслэйт/адказаць/
23.03.2024
Brangūs Lietuvos žmonės, брАнгус ліетувОс жмОнес https://translate.google.com/?hl=ru&sl=ru&tl=lt&text=%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%B5%20%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B8%20%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D1%8B.&op=translate У Наўседы на відэа "ж" трохі мягчэй гучыць.
2
Воіваў/адказаць/
23.03.2024
Brangūs Lietuvos žmonės, добоа, летовусы так летовусы.э, дзякуй
0
водж/адказаць/
23.03.2024
Brangūs Lietuvos žmonės, згодна Жыльвінасу нельга называць летувісаў летувісамі, бо толькі н*геры маюць права называць сябе н*герамі (я не жартую, гэта ёсць у інтэрвью). Я па праўдзе чакаў якога іншага тлумачэння...
0
Войвоў/адказаць/
23.03.2024
водж, дайце спасылку
0
Світоюс - добры таварыш Муждабаева/адказаць/
23.03.2024
Войвоў, відэа на канале Свабода Premium ад 7.03.2024. Называецца «Хачу зрабіць Пазьняка пэрсонай нон-грата», — літоўскі актывіст. https://m.youtube.com/watch?v=TRH8cf7AVHY. Там Світоюс кажа, што ўсе беларусы, хто называюць Ліетуву Lietuva - для яго ворагі. Гэта нейкая шыза, бо афіцыйная назва краіны - Lietuva.
23.03.2024
Уся гэтая істэрыя ў Літве супраць беларусаў мае на ўвазе толькі адно - беларусы не павінны мець дачыненьня да спадчыны ВКЛ. І гэта не новае. Гэта даўні заган. Яшчэ напачатку 20 стагоддзя было роўна тое самае. Літоўцы ўвесь час прыкладаюць ВЯЛІЗНЫЯ намаганьні каб не проста аддзяліць нас ад спадчыны ВКЛ, а папросту сьцерці. У пэўным сэнсе маюць посьпех, трэба прызнаць, іх слухаюць, нас - не. Гэта праява відавочнай ненавісьці. Зараз есьць магчымасьць зачапіцца да нас і зноў пачаць цкаваць як толькі можна, бо рэжым есьць саўдзельнікам вайны, а мы - беларусы - не спальваем сябе сотнямі на пляцы ў Меснку накшталт Ромаса Каланта ў знак пратэсту. Гэта - паводзіны кіраўніцтва Літвы і вялікай часткі грамадства - амаль ідэнтычнае паводзінам такога персанажа як Пуцін. Проста параўнайце - украіцаў і беларусаў няма, есьць рускія. Так і тут - беларусаў няма, яны увогуле ніхто, і мовау іх прыдумалі неведама хто.
(У свой час літоўцы моцна віталі антынацыянальны рэферэндум 1995 года)
2
Воівоў/адказаць/
23.03.2024
BLR, бо наўпрост паўночныя саукі, хто цкуе беларушчыну той на баку масквы
3
Ліцвін/адказаць/
23.03.2024
BLR, Гэтаму пячорнаму летувізму трэба даваць адпор і будзьма даваць адпор.
2
Valadzimir/адказаць/
24.03.2024
BLR, у ВКЛ "белоруссов-беларусаў" НЕ было, яны зьявіліся ПАСЬЛЯ зьнішчэньня ВКЛ Расеяй, гэта значыцца ім не больш 200 год. Таму ў сьвеце іх НЕ прызнаюць паўнавартаснай нацыяй і НІКОЛІ НЕ прызнаюць.
0
Ліцвін/адказаць/
25.03.2024
Valadzimir, Хто не прызнае? У якім сьвеце? Што ты такое нясеш, халера. У беларускім сьвеце ўсе лічаць беларусаў спадкаемцамі ВКЛ.
3
Пытанне /адказаць/
23.03.2024
ля выхаду, сядзеў Жыльвінас Світоюс, і выглядала, што мужчына ў моцна прыгнечаным стане./ А чаму ў прыгнечаным стане? Бо правакацыя не ўдалася?
0
Воівоў/адказаць/
23.03.2024
[Рэд. выдалена]
23.03.2024
[Рэд. выдалена]
4
Воуіво/адказаць/
23.03.2024
Товарищ Жыльвінас Світоюс по вашему неадек...ватному поведению вы обыкновенный радикалный совок, такой же не нормальный как лукашенко, только у вас пасспотрт гражданина Lietuva. Только совки ненавидят и себя окружающих. Спасибо НН что показали что на самом деле это просто эмоционально движимый, пускай бы им занялсь врачи, пока его масса вдруг случайно не выбрала управлять людьми, боже упаси и летувисов и беларусов.
33
Неаб'ектыўна /адказаць/
23.03.2024
Як сведка скажу, што аўтар артыкула перастараўся з чорнай фарбай. Чорныя кашулі, прыгнечаны стан Світоюса. Нармальны стан, звычайныя кашулі. Арлоў відавочна даў заднюю, пра "літувісаў" ужо і не гаварыў. Выснова: давайце гаварыць пра тое, што аб'ядноўвае і пра сучасную мадэрную гісторыю Беларусі, а не ліць ваду на млын руззкіх і не канфрантаваць з літоўцамі. Арлоў добра выправіў сваю пазіцыю ў параўнанні з тым, што ў яго кніжках пра ВКЛ пісалася 10 гадоў таму. А Світоюс малайчына, шавінізм белаліцвінаў трэба астуджаць і выводзіць на пазітыў.
0
Ліцвін/адказаць/
23.03.2024
Неаб'ектыўна , А што скажаш пра шавінізм так званых летувістаў, якія карыстаючыся момантам пакуль нашыя хлопцы ваююць з оркамі цкуюць беларусаў, ці трэба даваць яму адпор? Гэта ж не беларусы чапляюцца жа жыльвінасаў за тое што яны па іншаму трактуюць агульную гісторыю, а зусім наадварот. Пачытайце якія казкі яны там пішуць, і Навагрудак нібыта не сталіца, абы што.. Беларусы ж не патрабуюць выдаліць гэту лухту, а агрэсіўныя кашчунасы лезуць да нас і зусім не з пазітывам.
5
Ігрэк/адказаць/
23.03.2024
Пагуляемся словамі. У Літве жылі літвіны. У Ліетуве жывуць ліетувісы. А літовцы (маскоўскі лінгвістычны новатвор ад ХІХ ст.) павінны жыць ў Літовіі. Чаму яны так хочуць каб усе ўжывалі гэты расейскі тэрмін? Літва - літвіны Ліетува - ліетувісы Літовія - літовцы.
1
Воіваў/адказаць/
23.03.2024
Ігрэк, 👏👏👏👏👏
0
водж/адказаць/
23.03.2024
Ігрэк, насамрэч Літву бывала называлі ў старажытных дакументах не толькі Літванія але і як раз Літовія.
1
Valadzimir/адказаць/
23.03.2024
Ігрэк, калі цалкам трымацца аб'ектыўнасьці, то ў сучаснай беларускай і расейскай мовах назвы народаў утвараюцца ад назваў краін з дапамогай суфіксаў -цы і -чане. Зыходзячы з гэтага правіла назва суседзяў павінна быць ліетувцы.
0
бабруйчанін/адказаць/
24.03.2024
[Рэд. выдалена]
0
Valadzimir/адказаць/
23.03.2024
водж, а ў лістах папы Інакенція ІV з нагоды хрышчэньня Міндоўга (дарэчы, у іх ягонае імя на лацінскай мове запісана якMindowe, што абсалютна адназначна сьведчыць, што имя "Миндаугас" - ліетувская хлусьліва-фальсіфікатарская прыдумка), назва ягонай краіны тройчы запісана як ЛЮтовія. 
0
водж/адказаць/
23.03.2024
Valadzimir, з гэтым згодзен - назоў краіны відаць паходзіць ад люцічаў. Але гэта не адмяняе пераносу гэтай назвы ў балтамовы: летувіская - Летува (спалучэнне IE ў летувіскай мове гэта адзін мяккі гук, так што Вы не каррэктна транслітэруеце на кірылліцу), ятвяжская - Леітава (тут ужо ЕІ гэта дыфтонг). Ад ятвяжскага варыянта паходзіць слова леіці (leiti) якое як раз вызначала дружыннікаў літоўскіх князеў. Супадзенне?
4
Вадзя/адказаць/
23.03.2024
Беларусам прыходзіцца ўжо нават перад крыкамі "шапку ламаць ".Дажыліся памяркоўныя
27
Lietuvis /адказаць/
23.03.2024
Літва маленькая Краіна й маленькі, але годны й гераічны народ. Беларусы згубілі тую спадчыну, што засталася ад ВКЛ, а ў пачатку сваёй незалежнасьці пачалі казаць, што вось трэба вярнуць Вільнюс і ўвесь Віленскі Край. Зараз жа некаторыя зь іх крычаць, што вось вярніце нам нашую Вільню. Таму такія спрэчкі. Бруднаводзьдзе (Масква) ж выкарыстоўвае гэтыя спрэчкі, каб нас пасварыць. Вось і ўсё.
1
водж/адказаць/
23.03.2024
Lietuvis , ай, хтосьсці можа й крычыць "вярнуць", а большасць нармальныя і кажуць толькі пра статус беларускамоўных.
23.03.2024
Lietuvis , ніхто нічога вяртаць не збіраецца. Што вы выдумляеце. Так - беларусам вельмі важна і блізка Вільня. І гэта НАРМАЛЬНА. Бо гэты горад быў центрам нашай шматвяковай гісторыі, і мы там былі ў тым ліку, і мы там жылі ў тым ліку, і мы там працавалі ў тым ліку, стваралі, паміралі за яго. Нам ен таксама важны як і Полацк, як і Тураў, як І Горадзень, Берасьце. А нас увесь час жадаюць запэўніць - ВАС ТУТ НЯМА, ВЫ ТУТ НІХТО, ВЫ НЕ МАЕЦЕ ДА ГЭТАГА НІЯКАГА ДАЧЫНЕНЬНЯ. Нам увесь час кажуць, што былі там русіны - чытай зараз украінцы, а ВАС НЕ БЫЛО. Статут ВКЛ пісаны зусім не на старабераускай мове, а на украінскай. І шмат-шмат чаго кажуць і працягваюць казаць, і будуць казаць надалей, бо такое ў іх сапраўднае стаўленьне да нас, не пераменіш. 
0
Кропка/адказаць/
23.03.2024
Скарына наш, не летувіскі, хоць і запісаны быў літвінам, жыў у Вільні, а не ў Вільнюсе, калі продкі жыльвінаса драўлянымі плугамі аралі
0
Ліцвін/адказаць/
23.03.2024
Lietuvis , Ня ведаю хто там што згубіў, можа шклоўскі самазванец абасраных кароў, а я вось нічога не губляў. Спадчына ВКЛ і Рэчы Паспалітай гэта і мая спадчына таму буду й надалей яе бараніць.
9
чорны коцік/адказаць/
23.03.2024
водж, статус беларускамоўных. нагадаю вам што як раз з падобных размоў і гістарычных экскурсаў на 300 год таму пачалася акупацыя Крыму і вайна ва Ўкраіне. Сядзіце ў Менску на Менцы са сваім статусам калі не хочаце крыві (і я буду сядзець). А калі хочаце - будзьце гатовыя што вам у адказ на аповяды пра "адзіны народ" будуць біць у твар. І даволі балюча. Калі вам сказалі "мы такога не жадаем" то не трэба і лезьці каб не нажыць варагоў.
24.03.2024
водж, какое отношение лично вы имеете к ВКЛ, чтобы требовать для себя какой то особый статус в Вильнюсе?  
0
Нейкае абы што /адказаць/
23.03.2024
чорны коцік, хто акупаваў Віленскі край?
0
водж/адказаць/
23.03.2024
чорны коцік, а Вы плануеце біць летувісаў якія жывуць у Беларусі і якія маюць/патрабуюць статус іх мовы у школах у мястэчках дзе яны аўтахтоны (і на што МАЮЦЬ поўнае права)? З якіх часоў роўнасць і ўзаемапавага стала злом?
0
водж/адказаць/
25.03.2024
гы, згодна міжнароднаму праву аўтахтоны маюць права на статус: беларусы ў Літве, літоўцы ў Беларусі. Так ці не? Ва ўсіх цывілізаваных краінах гэта так робіцца. І менавіта зза такіх, хто не хоча йсці на ўзаемапавагу і распальваюцца канфлікты нашымі агульнымі ворагамі. Ладна там я, мне гэта не так актуальна, але ёсць тыя хто гэтым абавязкова скарыстаецца (пакуль што такіх не многа). Ужо даўно гэтае пытанне магло быць уладкавана але зза чыйгосці нарцыссізма гэта не адбываецца.
1
Федзя/адказаць/
23.03.2024
[Рэд. выдалена]
23.03.2024
Хрыстос казаў: "Па пладах іхніх пазнаеце іх." І гэта таксама кажа жыццёвы вопыт. Таму, калі казаць пра плады Жыльвінаса Світоюса, то гэта чалавек, які дзьме ў дудку маскаля, бо маскаль трымае сваю ўладу ў тым ліку на тым, што сварыць суседнія краіны паміж сабою, каб кожную паасобку лягчэй было заваяваць. Такія, як Жыльвінас Світоюс будуць насіць украінскія нашыўкі, але ці яны пойдуць праліваць сваю кроў за Ўкрайіну, як праліваюць сваю кроў беларускія Каліноўцы???
2
Дзядзька ў Вільні/адказаць/
23.03.2024
Абрыдла. І намаганні сучаснай "Літвы" перацянуць на сябе (і толькі на сябе) коўдру ВКЛ; і паліткарэктнасць нашчадкаў Літвы, якая ім палову гэтай коўдры падсоўвае пад выглядам агульнай спадчыны.
1
Віленчук/адказаць/
23.03.2024
[Рэд. выдалена]
1
Цензура/адказаць/
23.03.2024
[Рэд. выдалена]
1
Трусам/адказаць/
23.03.2024
[Рэд. выдалена]
1
Паляўнічы за самагетамі/адказаць/
23.03.2024
А чаму жыльвінаса не спыталі пра тое, чаму Летува не прызнала БНР?
3
Міфы і казкі летувісаў/адказаць/
23.03.2024
Якое тупое пытанне пытацца пра нацыянальнасць князёў, якія размаўлялі па польску, беларуску і трошкі па літоўску ў 14-16 ст.
1
дзяк/адказаць/
23.03.2024
Міфы і казкі летувісаў, К сведению царь Николай II тоже князь литовский по титулу. Титул не имеет никакого отношения к этносу, это лишь говорит о принадлежности к местной аристократии и о владении территорией в Литве. Это полный бред увязывать княжеские титулы и этнос. Как пример Россия, где половина русских князей выходцы из татарских родов. И так было по всей Европе.
12
Адам/адказаць/
23.03.2024
Я так думаю, што беларусам (або ліцвінам, называй як хочаш) трэба спачатку сваю мову ўнядрыць у Беларусі, стварыць сваю ўласную інфармацыйную прастору, без рус ТВ, рус музыкі, рус культуры. І толькі тады ўжо пачынаць корпацца ў спрэчных пытаннях гісторыі. А то сядзяць на задзе роўна, ні пальцам не варушаць, каб краіну зрабіць сваёй, а толькі клацкаюць на клавіятуры пра "нашу Літву". У цябе тваю краіну забралі, ачомайся, "ліцвіне"!
0
З Друзгенікаў/адказаць/
23.03.2024
Адам, згодны, толькі сярод тых хто расцягвае нашу краіну былі заўважаны браты летувісы
2
Valadzimir/адказаць/
24.03.2024
Адам, атаясамліваць сучасных белоруссов-беларусаў з літвінамі ВКЛ, ціпа "называй як хочаш", - поўнае глупства і нахабная фальсіфікацыя гісторыі.
1
дзяк/адказаць/
23.03.2024
Основатели Летувы так торопились присабечить себе названия Литва, что не разобрались в вопросе и придумали себе несуществующее название Lietuva. За что им можно выразить огромную благодарность, за то что ни бельмеса не смыслили в истории ВКЛ. Тем и спалились, что история чужая.  На всех исторических картах Литва значилась как LitVa либо как LitUa, что звучало одинакова. А летувисы умудрились втиснуть обе эти буквы UV, чем создали себе Летуву и навсегда отвязали себя от исторической Литвы. Да ещё букву E впихнули не пойми с какого бодуна. А теперь обижаются, что их называют Летува. А как вас ещё называть, если ваше название звучит именно как Летува, а не как Литва?
0
Для мяне пытанне вырашана /адказаць/
23.03.2024
дзяк, я буду называць так, як яны самі сябе афіцыйна называюць: Ліетува, Lietuva. Калі яны зменяць афіцыйную назву, то буду называць па-іншаму: як самі сябе назавуць.
1
водж/адказаць/
24.03.2024
дзяк, ну яны не тое што ўпіхвалі, проста ў залежнасці ад мовы рознае вымаўленне поўнагалоснай версіі слова Літва, то бо з дадаткам галоснага гука паміж Т і В: Славянская: ЛітОва, ЛітОвія, ЛітОўскае (княства) Летувіская: ЛетУва, ЛетУвія Ятвяжская: ЛейтАва, ЛейтАвія Суадносна, на нямецкі лад ятвяжскую версію часта каверкалі і пісалі Littaw, т.б. блыталі дыфтонг на здвоены зычны што характэрна для нямецкай мовы і апошні безнаціскны А знікаў бо не чуўся. На некаторых старых картах можна пабачыць побач два назовы: латынізаванае славянскае Litvania і германізаванае ятвяжскае Littaw. Маем ятвяга-беларускі дуалізм.
1
дзяк/адказаць/
24.03.2024
водж, Мы славяне, украинцы славяне и никогда не знали и не слышали никакой ЛитОвы и ЛитОвиии. Эта выдумка. У меня есть много старинных карт и я даже выписал названия - Litvania, Lithvania, Littaw, Lithva, Litauen, Lithuania, Lithuanie, Lituanique. Как видим нигде нет сочетания бук UV, эти буквы взаимозаменяемые. А Lietuva, это летувиский новодел сделавший их страну Летувой. Если они и дальше продолжат "борьбу с литвинизмом" на самом высоком уровне, то и в ответ на самом высоком уровне нужно называть их страну Летува.
0
водж/адказаць/
24.03.2024
дзяк, я толькі растлумачыў логіку словаўтварэння ў трох мовах, якія адрозніваюцца толькі націскным галосным у агульным балтаславянскім суффіксе -ова,-ава,-ува. Натуральнае словаўтварэнне - нельга называць "выдумкай". Гэта розныя рэчы. Для летувіскай мовы харрактэрна У-каючая форма. І версія з такім суффіксам таксама ўсплывала ў гістарычных тэкстах пару разоў (не на мапах). Пра славянскую О-каючую форму вышэй пісаў Valadzimir: ЛютОвія. Прыведзеныя Вамі ж А-каючыя варыянты: Litauen, Littaw - хутчэй ятвяжскага паходжання. А як называць летувіскую краіну не абавязкова павінна супадаць з іх вымаўленнем. Па нашаму Расея а не Расія, Украіна а не Украйіна, Англія а не Інглянд, Нямеччына а не Дойчлянд. Можа быць так і так, логіка можа быць рознай.
0
Алесь/адказаць/
23.03.2024
Свінтус - літоўская Бондарава))
0
ліцьвін/адказаць/
23.03.2024
[Рэд. выдалена]
0
Як ёсьць /адказаць/
23.03.2024
Пачытаў. Даруйце. Краіне патрэбныя героі - ... ... ... .
24.03.2024
[Рэд. выдалена]
0
Доктарас/адказаць/
24.03.2024
Світоюс звычайны хворы неадэкват. Паглядзіце на яго фота - пакрыўджаны позірк з-пад ілба і наўскасяк. Бачна лёгкая асіметрыя мімічных цягліцаў твару. Паводзіны адпаведныя - прыйсці ў вопратцы з "Крымам", дзіўныя пытаньні, няздольнасць да звязнай дыскусссіі, няздольнасць трымаць увагу. Прыляцеў аж з Украіны, каб на ганку пасядзець. )) "Выглядаў прыгнечаным"? Выглядае, што ён заўжды ў прыгнечаным стане. Што дзіўнага, што маскоўскія правакатары для каларыту песцяць і паўсюдна цягаюць гэтага неадэкватна. Такімі асобамі могуць лёгка кіраваць дасведчаныя спецыялісты. Для нас ён не больш, як пена ў куфалі таксічнага маскоўскага піва
0
водж/адказаць/
24.03.2024
Доктарас, а вопратка з Крымам вызначае, што ён падтрымлівае права крымска-татарскага народа на статус?
2
дочка Максимус Пауэра /адказаць/
24.03.2024
Я с мужем была транзитом в аэропорте города Баку (шучу, я чел и девушек люблю). В очереди перед мной стояла дюжина людей с паспортом Литува (или как это читается). И бакинский погранец берет этот паспорт. Крутит в руках, что это за страна? Набирает знающего человека, спрашивает, а что такое Лиетува (или как она правильно называется), чел на той стороне провода — это страна Африканского Союза, проверь Ес-овскую визу и пропусти (шучу, говорит, что страна ЕС у нас с ними безвиз)… Я такой думаю, жаль Паўлінка это не видит, это ей понравилось бы… Потом берёт мой паспорт О!, люблю вашу страну, потрындели о Геваре и «Дневник мотоциклиста».
Если даже в братском Баку паспорта Леитувы (или как она правильно называется) вызывают вопросы, то, что происходит в, например, Южной Америке? Понятно, что владельцы этих паспортов такие затюканные и закомплексованные.

Реальную пассионарность этих ребят увидим, когда к ним заедут пацаны из авдеевской промки…
16.03.2024 похоронили первого добровольца с паспортом Лиетува (или как она правильно называется). Например, с 24.02.2024 погибло 54 грузинских добровольцев Грузинського легиона...
3
Непапулярная думка/адказаць/
24.03.2024
per capita GDP маленечкай Літвы - $23,700. per capita GDP Беларусі - $7,300. Калі вы хочаце, каб літоўцы вас паважалі, стварыце заможную і прывабную дзяржаву, каб літоўскія праграмісты да вас ехалі працаваць, каб літоўскія бізнэсоўцы стаялі ў чарзе па беларускія інвестыцыі. А будаваць свой гонар на дасягненнях 13-16 стагоддзяў - гэта, прабачце, комплекс непаўнавартасці нейкі.
3
бабруйчанін/адказаць/
24.03.2024
Непапулярная думка, ???Пытанне за 30 год колькі$€ уліта дадзена Летуве ад єуразвяза ??Субсідзій с/хгаспадарке? .Дзесці 30% ад гєтага ввпу $€ гєта транзіт з рБеларусі калія)) Адмыта росбабак праз іх банкі ??Яшче падлічым?? Гэта той чЬто узгадал адразу))) Таму...прыжывалы ЕэС меньш спесі
0
Ліцвін/адказаць/
25.03.2024
Непапулярная думка, Адкуль у Летуве возьмуцца праграмісты і бізнесмены? Дый навогул арыентавацца на невялічкую Летуву гэта дробна, трэба цэліць ва ўвесь сьвет.
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера