Даслаць навіну
Знайсці
107
Мімаходзь / адказаць
06.04.2020 / 00:25
Добра.
Амаль вычарпальна.
21
Злрбны бурацін / адказаць
06.04.2020 / 00:28
Аўтар не разумее, што людзі ўжо губляюць працу і ўжо з'язджаюць. Дробны бізнес (паслугі, харчаванне, турызм) ужо спыніўся і ўжо вызваляе супрацоўнікаў. Тыя, хто мае загарадныя дамы, ужо туды з'язджаюць. Усё тое, што аўтра хоча спыніць, ужо адбываецца.
8
KaliLaska / адказаць
06.04.2020 / 00:28
Уладам проста трэба перастаць хлусіць! А лепш - не даваць выказвацца галоўнаму вірусолагу, а то ад яго парад дакладна ўсе памром.
10
Злрбны бурацін / адказаць
06.04.2020 / 00:33
І таксама аўтар не разумее, што палітыка ізаляцыі кантактаў ужо згубіла сэнс, бо дастаткова ўжо выпадкаў, калі людзі заразіліся невядома дзе і невядома ад каго, і згарэлі за тыдзень.. калі ёсць па +100 новых выпадкаў у суткі. Ізаляваць кантакты добра было на ранніх этапах, цяпер позна, вірус вырваўся на волю.
11
Роман Люминец / адказаць
06.04.2020 / 00:38
Кто этот набор текста написал?Капитан Очевидность?Плюс есть глупости про систему здравоохранения в Беларуси. Она и так еле живая, а без дополнительных мер поддержки одним мертвым медиком проблемы не закончатся.
Без сомнения, карантин в его стандартном понимании положит экономику Беларуси в краткосрочной перспективе. Однако без него будет ещё хуже, но позже.
Выход:
- введение мер по ограничению передвижения и посещения некоторых мест гражданами. 
- перепрофилирование труда под надобности населения в условиях эпидемии, как это с масками пытаются сделать.
- максимум человек на удалённую работу.
- налоговые/кредитные отсрочки/каникулы,
Это неблагодарное и бесполезное дело: разрабатывать или обсуждать конкретные методы и меры защиты, когда не знаешь полной ситуации с распространением вируса.
10
Туш / адказаць
06.04.2020 / 00:39
Вірус пакуль што не выяўлены ў абсалютнай большасці раёнаў. Таму гэтыя раёны ўжо зараз можна зачыняць на каранцін, можна лайт версію каранціна, як у Літве. Зачыніць у гэтыя раёны ўезд- выезд, толькі з дазволу выканкама, толькі па важнай працы ці па неадкладнай патрэбе. Абласныя гарады і сталіцу перавесці ў рэжым ізаляцыі, як Нью-Йорк ці Хельсінкскі. І няхай там Мінск, Віцебск і г.д. сядзіць і працуе сабе ў ізаляцыі без каранціну, як працаваў. А пакуль гуляй- поле ў краіне, распаўсюджваецца нават у далёкіх вёсках, як мы бачым.
41
Васіль / адказаць
06.04.2020 / 00:40
неардынарны погляд...
24
циник / адказаць
06.04.2020 / 00:50
...даслау чытач "ВН" з... драздоу.

вам ужо падлiчылi, што калi   нiчога не зрабiць а прырост заражэння будзе i далей складаць штодзённа 25%, то праз месяц зараджаных можа стаць 450 000, а памерлых тысячы. вось i лiчыце, цi патрэбна спыняць футбольчык, школкi i iншае. калi гэтага не зрабiць потым прыйдзецца уводзiць ужо ваеннае становiшча, бо перазаразяцца усе, спынiцца усё, як у iталii. а трупы будзе некуды класцi. 

але тое, што у драздах рашылi што заразiцца i "перахварэць" павiнны усе 10 млн, асабiста я ужо не сумняюся, ды i астатнiя думаю таксама:

"*Тэарэтычна COVID-19 перахварэюць мінімум усе, максімум усе, прычым некаторыя па некалькі разоў."
8
Ёпрст / адказаць
06.04.2020 / 00:54
NN, ну што вы дзецям дазваляеце пісаць артыкулы? 
2
Kate / адказаць
06.04.2020 / 00:54
Праблемы не ўзнікае калі разам з аб'яўленнем каранціна закрыць Мінск
3
Алёша / адказаць
06.04.2020 / 00:55
Задумался на мгновенье, как наша власть может "помочь бизнесу"?  Даст денег? Освободит от налогов? Признает свою несостоятельность и подаст в отставку? 
Это нереально. Наша власть на то и наша, что ничем никогда не помогает. 
Какие сами, такая и власть.
4
циник / адказаць
06.04.2020 / 00:56
лукашыстам проста выгаднее каб "захварэлi усе", а частка "адсеялася"  
6
Мордехай В. / адказаць
06.04.2020 / 01:10
(папярэджанне) Каментар злы, бо нядзеля выдалася ні фіга не святочная.

1) COVID-19 перахварэюць мінімум усе  - адкуль дапушчэнне? (адказ: з дупы). Нават грыпам мінімум усе не хварэюць. Справа менавіта ў тым, каб купіраваць ачагі ды гэтага не было.

Нават глаўурач ЗША адмірал не-памятую як, што 2 месяцы таму крычаў, што грып страшнейшы, зараз змяніў палітычную пазіцыю на медыцынскую. Бо калі тэорыю абвяргае практыка, гэта зн. што тэорыя - г..но, а не наадварот.

2) прыкладна чвэрць насельніцтва сталіцы проста з яе з'едзе - адкуль дапушчэнне?  (адказ: зноў з дупы). Гэтага не будзе, бо гэтага быць ня можа. Нават у НЙ ці Маскве 1/4 не з'язджае, куды ўжо раптам пабяжыць самы немабільны народ Еўропы.

А каб б 3-5%, хто зможа, не мусіла з'ехаць, гарады трэба зачыняць на каменданцкую гадзіну. Усе гарады, дзе ёсць інфецыраваныя.
Разумееце, што дастаткова тыя 0.1% - 0.2%, хто сам туды-сюды ездзіць, каб ужо вёскі пазаражаліся. Ня трэба фантастычных дапушчэнняў пра мільённыя міграцыі.
Запозна ўжо думаць, што гэта 4 чалавекі з Італіі прывезлі ў Мінск і Віцебск. Ідзе заражэнне ад менавіта штодзённых кантактаў, у сталіцы, гарадах і мястэчках.

3)  О, Колька з Мінска прыехаў, давай вып'ем - праецыраванне на генеральную сукупнасць. А каб нават сярод люмпенаў не было, тое штраф у 1000 рублёў, ды месяц сацыяльных работ апасля (калі дажыве). Гэта як робяць у Еўропах. Можна як у Індыі - адразу па гарбу.

4) Пры пагаршэнні самаадчуваення могуць самі саманадзейна паехаць у лякарню, чым могуць выклікаць ДТЗ - cherry picking. Як усе, хто ездзіць п'яны за рулём, робіць гэта таму, што жонка нараджае/маці хворая. Міма.

5) Своечасова звяртайцеся да доктара - колькі дактароў у колькіх установах, асабліва несталічных наведаў аўтар. Я быў у двух. Атас там такі, што нават ня ведаю, напіцца ды забыцца альбо саманадзейна паехаць за фурай з распіратарамі.

6) Дапамагчы бізнэсу - дапамагаць трэба людзям. Будзе здароўе ды грошы ў людзей, будзе жыць ваш ср...ны бізнэс. Але не наадварот.


Аўтар - тэарэтык узроўню лячэння дымам. Наступны?
33
Виталий Cпикин / адказаць
06.04.2020 / 01:23
Не с нашим менталитетом карантинные меры. Приличное количество людей на фоторепортажах с вербного воскресенья - ярчайшее тому подтверждение. 
1
bell / адказаць
06.04.2020 / 01:30
Хтосьці палічыў, што вірус не цяжэй за выбары і чыноўнікі справяцца з ім. Зараз пабачым.
3
Туш / адказаць
06.04.2020 / 02:11
циник, згодзен. Іншыя краіны робяць каранцінныя меры менавіта для таго, каб усе не адхварэлі, бо лекаў няма, сярэдняя смяротнасць 5-7%, у пенсіянераў 10%. А ў нашых мысляроў, калі ўсе адхварэюць, гэта нейкая ідэя фікс, якая павінна апраўдаць адсутнасць нармальных мер. Кшталту Кадыраўскага " Мы все и биз вируса умрем". Дык калі ўсе 10 мільёнаў адхварэюць вось проста зараз, без лекаў, то Беларусь можа страціць сотню тысяч чалавек. І дзеля чаго ?! Гэтае абяленне адсутнасці стратэгічных мер у Беларусі на старонках НН пачынае здзіўляць сваёй настойлівасцю і перыядычнасцю. Спачатку Лукашэнка, потым Кім, потым Дынько, потым нейкі невядомы. Што ўвогуле адбываецца ?
5
циник / адказаць
06.04.2020 / 02:30
"Што рабіць уладам:

* Працягваць палітыку ізаляцыі кантактаў і астатнія мерапрыемствы."...

з-за бяздзеянняу уладау кантакты дауно страчаны, зараза распаузлась,людзi заражаюцца у палiклiнiках, санаторыях, на рынках, школах, футболах. далей бяздзеяннi альбо наумысныя дзеяннi  пацягнуць ужо горшыя наступствы.але ж мазайнутыя будуць iсцi "да канца".

i якiя такiя "астатнiя" мерапрыемствы ? футбол- хакей?  закуп мяшкоу для трупау ?
учора мiнiстэрства спорта не прыпынiла чэмпiянат па футболу, гандболу i хакею, а мiнiстэрства культуры адмовiлася спынiць спектаклi у тэатрах у адказ на зварот дзеячоу культуры. усё гэта с той самай знаёмай камуняцкай оперы, чарговае злачынства супраць беларусау, паутор 1986 года, чарнобыль-2. яшчэ i парад рыхтуюць...шызанутые.
людзi ужо памiраюць штодзённа, прырост заразы складае 25% але  сачыняюць што " карантын  "сёння" дасць адваротны эфект". брахня i мазаiчнае трызенне якiя цягнуцца 25 год. 

5
Вацлаў / адказаць
06.04.2020 / 02:33
Астролягі падоўжылі месяц каронавірусу - колькасьць канапавых эпідэміёлягаў зноў павялічылась у тры разы.

Вырашаць мусяць па справаздачы лепшые спецыялісты па эпідэміялёгіі краіны, дзе маецца на ўвазе адпаведная максімальна якасная адукацыя, разуменьне метадалёгіі, дасяг да дадзенных па гэтай эпідэміі (напрыклад, колькі новых хворых ідзе з кантактных асобаў, а колькі проста з вуліцы) - і бяз ціску што зьверху, што зьнізу. А ўсе астатнія - што зьверху, што зьнізу, - мусяць заваліць пысы ўжо (эх, мроі-мроі).
2
Grera / адказаць
06.04.2020 / 02:57
Поўная лухта
50
M.O. / адказаць
06.04.2020 / 02:59
циник, Божухна, ну колькі можна? "футбольчик, школка" - адное і тое ж. забыліся на "мозаичный".
Вашыя лічбы нічым не абгрунтаваныя, ёсць верагоднасць, што шмат хто ўжо перахварэў. палова не будзе ніколі мець аніякіх сімптомаў..

Ці можна проста браць любую краіну і параўноўваць з іншай, ці ведаеце вы колькасць медыкаў, койка-месцаў, узровень дасціпнасці медыцыны і г.д.?

 Но нужно не забывать, почему в Италии такая высокая смертность: здесь очень много пожилых людей, 22% жителей — старше 65 лет, то есть 1/5 людей в зоне риска. При этом в Италии очень сильные социальные контакты — очень много молодых людей в возрасте до 35 лет живут с родителями, в итальянских семьях привыкли по два раза в неделю собираться все вместе на ужин, все постоянно посещают бабушек и дедушек.

Вы кажаце, што школы патрэбна і ўніверсітэты, а якія ў вас навуковыя пацверджанні? Навукоўцы кажуць, некаторы абмежаванні толькі пагаршаюць сітуацыю. І як толькі вы паслабляеце карантын, усё паўтараецца. Але дакладна ніхто не ведае будучыню.Якія у вас аргументы, акрамя нянавісці і жадання рабіць як усе астатнія і насуперак АГЛ?? Нарэшце, кім ён будзе кіраваць, калі беларусаў не стане?
тать полностью:  https://.................... lШто робіць Еўропа??? Еўропа размяркоўвае колькасць хворых на больш доўгі час, каб не ўсе адразу, але паступова хварэлі. АЛЕ ХВАРЭЛІ !!! ніхто не чакае, што хваробу ўвогуле можна пазбегчы. Таму, верагодна, чалавек рана ці позна захварэе. І што зможа дапамагчы??? Толькі імунітэт. Калі ён не зможа перамагчы, то ШВЛ таксама не дапаможа. 
Брытанія таксама хацела ісці па нашаму пуці і шла (нарэшце, гэта брытанскі падыход), але, кажуць, пад ціскам Макрона перайшла на жорсткі карантын. Ужо зараз людзі псіхалагічна не вытрымліваюць ізаляцыі. А калі гэта скончыцца? Добра, калі праз год. Правільна Еўропа пступіла? НІХТО НЕ ВЕДАЕ. будзе бачна толькі потым. Але медыкі дакладна кажуць, хутка ўспамагальных сродкаў не чакайце.

Ужо відавочныя страты эканомікі, і гэта не проста чыёсьці багацце, гэта бепрацоўе і недахоп харчавання у краінах з карантынам. А ад гэтага людзі самі сканчваюць жыццё самагубствам. Што з гэтым будзем рабіць? Як мінізаваць усе рызыкі, рызыкі, уключаючы голад і спусташэнне?

Што спрэчна, дык жаданне правесці парад. Але могуць і адмяніць, гэта ж палітыкі. Што пажадана - праводзіць тэсты ўсім. Але гэта часовая мера, і колькі яшчэ гэта ўсё будзе цягнуцца, паўтарацца ізноў...

Калі гэта мае апошнія дні, лепей глядзець футбол, радавацца, быць з роднымі, чым сачыць за колькасцю памерлых. Важна мець правільны настрой, і менавіта за гэты крок, цвярозасць і пазітыў, АГЛ заслугоўвае на ўхваленне самавалодання, - гэта ёсць лідарства. Станоўчы настрой перадаецца і дае моц змагацца. 
28
Таки вот / адказаць
06.04.2020 / 03:31
Поздно применять карантин. Нас ждет катастрофа.
9
циник / адказаць
06.04.2020 / 03:51
Мімаходзь / Адказаць
06.04.2020 / 00:25
Добра. 
Амаль вычарпальна"

што вам там добра i што вычарпальна? гэта падкiдываемае з драздоу мазаiчная трызненне што " COVID-19 перахварэюць мінімум усе, максімум усе, прычым некаторыя па некалькі разоў" ? хто вам у якiм сумашэдшым доме такое сказау што заразу немагчыма прыпынiць i што перахварэць павiнны усе? ва уханi яе жа прыпынiлi. i у iншых месцах карантынныя меры даюць вынiкi: у той жа аустрыi.
а вы заадно падлiчылi што ад 10 млн калi яны "перахварэюць" каля 1 млн а можа i больш паедзе на могiлкi? не? дык чаго не паведамiлi тады заадно адразу аб тым разам з аутарам сяго опусу? 

гэтым мiльёнам трупау прыйдзецца завалiць усе вашыя мазаiчныя рэзiдэнцыi i лядовыя палацы i там месца не хопiць. прыйдзецца у дразды везцi, на поле з арбузамi скiдаць.

i усе дзеля чаго, дзеля хворага i купкi негадзяяу? 

2
Козік / адказаць
06.04.2020 / 05:16
Трэба вырашыць праблему хуткіх і дакладных тэстаў.  У буйных гарадах павінны быць зроблены месцы па прыеме тэстаў на каронавірус.  Пад'ехаў туды, заплаціў грошы і табе на працягу 30 хвілін павінны зрабіць тэст.  Хочаш пачакаць вынікаў - прагуляўся, папіў кавы.  Не хочаш чакаць - едзеш дамоў і адтуль заходзіш на сайт установы і правяраеш вынік.  Калі чалавек зможа кантраліраваць сябе па пытанню наяўнасці заражэння, тады і яго дзеянні (і устаноў аховы здароўя) будуць абгрунтаванымі і дакладнымі.

Калі чалавек не зможа кантраліраваць сябе, тады і вынік будзе непрадказальны - як Бог вырашыць...
10
Vitali / адказаць
06.04.2020 / 06:26
Навошта такія меркаванні друкаваць?
4
партисаниваноф / адказаць
06.04.2020 / 07:33
Что то подобное мы уже слышали от одной говорящей головы. Нужно действовать а не искать оправдание бездействию. Оправдания не будет в любом случае.
4
Алиса / адказаць
06.04.2020 / 08:23
Статья полная ерунда. Типа если ввести карантин, то приезжие уедут из Минска и разнесут вирус. А сейчас они не ездят? Так ещё хуже. Они катаются туда-сюда, вирус мигрирует. В Европе перекрыли перемещение внутри страны, прежде всего. А вообще можно было бы минимизировать коллапс, если бы в середине февраля полностью закрыли границы на въезд и выезд для туристов, командированных и т.п. но слишком поздно
0
любите родину мать вашу / адказаць
06.04.2020 / 08:40
 карантын трэба(было) ўводзіць. не паўсюдна, што чамусьці не жадаюць пачуць супраціўнікі, а ў тых структурах, дзе мае месца масавая прысутнасьць людзей - навучальныя, педагагічныя ўстановы і інш.. паўтараю: праблему пандэміі складана вырашыць цалкам у краіне. таму праблему трэба раздяліць на часткі - ізаляваць н.п., рэгіёны, дзе маюць месца выявы каранавірусу. у Ухані нават прыбягалі да самазвалаў з пяском, калі засыпалі ўезды-выезды з горада. у нас можна абысьціся блок-пастамі. парушальнікаў карантынных мераў - да адказнасьці. штраф - значны. гэтым трэба дапоўніць тыя меры, якія краіна ажыцьцяўляе. інакш, гэтае вольнае перасоўваньне пакладзе  шмат народу. бо ўжо шмат сьведчаньняў аб заражэньні тых, хто нікуды не езьдзіў, ні з кім з прыезджых зносінаў не меў. значыць гэта заражэньне ўжо 3-4-5 узроўню.
1
Kate / адказаць
06.04.2020 / 08:57
Мордехай В., Сэнс артыкула ў тым, што тролям сказалі "а пачэму вы толька каментарыі пішаце, рабіце ўбросы артыкулаў чэрэз нн"
2
не для комментария,а для редакции. / адказаць
06.04.2020 / 09:09
Карантин?! Зайдите на Свабоду... там такие фото с Минского моря... 
25
андрушка / адказаць
06.04.2020 / 09:09
я ў многім згодны з аўтарам. і хай зараз тут усе каментатары кідаюць у яго камяні. пралічыць усе моманты аб'яўлення каранціну не так проста, і не ўсё так адназначна.
0
Зiма / адказаць
06.04.2020 / 09:23
Вацлаў, а што гэта "завалiць пысы"?
11
Ліцьвін металіст / адказаць
06.04.2020 / 09:30
Карантын дасць эфэкт, але толькі калі карантын разам з вайсковым становішчам і салдатамі ў горадзе... іначай карантын пераўттворыцца ў вялікую дваравую пʼянку з шашлыкамі і потым поўным гамон
18
Ліцьвін металіст / адказаць
06.04.2020 / 09:32
Алиса, вы пішаце ахінею, закрыць межы, і кінуць сваіх некалькі дзясяткаў тысяч людзеў за мяжою?
10
Ліцьвін металіст / адказаць
06.04.2020 / 09:33
не для комментария,а для редакции., а як увесьці карантын, але без войска, то будзе яшчэ горш. У людзей тармазы не працуюць
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера