Даслаць навіну
Знайсці
14
Вацлаў / адказаць
17.02.2020 / 20:37
геапалітычную гульню з удзелам дзяржаваў Ягелонаў і Масковіі
Геапалітыка - квазінавуковая мэтадалёгія палітычнай думкі сярэдзіны XIX-XX стагодьдзяў. Пан Казакоў яе ў пачатку XVI стагодьдзя шукать зьбіраецца?
У люстэрка варта глянуць, перш чым іншым вымаўляць за анахраністычнае спажываньне папулярнае гісторыі ў нацыянальным наратыве. Люцічаў з этнакасманаўтыкай не прыцягнулі - ужо нармальна.
17
Henry / адказаць
17.02.2020 / 20:41
Базарны лямант.
7
Кажыма праўду / адказаць
17.02.2020 / 20:45
Бясспрэчны гістарычны факт:

ваявода Канстанцін Астрожскі (1460-1530) – велічны праваслаўны русін, «рускі Сцыпіён»

Сумленныя беларусы, будзьма годныя нашых слаўных продкаў!
13
litwin / адказаць
17.02.2020 / 21:08
Браты Літвіны : Если страна, выбирая между войной и позором, выбирает позор, она получает и войну, и позор. "Уинстон Черчилль"
11
Неабыякавы / адказаць
17.02.2020 / 21:14
 Сёння ідзе інфармацыйная вайна.  Калісьці расейцы захапілі нашую краіну,  яны нішчылі нашых продкаў.  Барані Бог ад паўтору.  Нібыта мірная Расея   ўсю гісторыю  мела прэтэнзіі да  суседзяў з прычыны, якая апісана Крыловым у байцы "Воўк і ягня".Справа не ў дэталях.  Падтрымліваю Глеба Лабадзенку, ён малайчына.
28
Алесь Белы / адказаць
17.02.2020 / 21:23
дзякуй за сумленную пазіцыю
99
Ляксандра / адказаць
17.02.2020 / 21:27
Отличный,сильный материал представили автор и НН.Спасибо обоим.Как говорится,"у шчэнт" разнесены  ксенофобствующие и русофобствующие попытки "сьвядамитау-навукоуцау" перевернуть всё с головы на ноги,растиражировать и вбить в головы "юнацтву" высосанные из пальца факты в качестве доказательств "якобы исторических" измышлений.Подобного рода  "аналитычныя матэрыялы и перадачы" уж очень сильно смахивают по своей структуре, содержанию и духу на политическую публицистику украинских СМИ в медийном пространстве .У них тоже арийствующие "укры" создали европейскую цивилизацию,а потомки их "успешно" противостояли и противостоят поныне "ордам с востока".Кстати,учёными-психологами доказано,что ксенофобия это результат сбоя генетического механизма.Так что тема для размышления есть.Ещё раз спасибо за статью.Почаще бы такие.
18
Той самы / адказаць
17.02.2020 / 21:32
Дзіва дзіўнае. Сам А.Казакоў прызнае што ў перадачы бралі ўдзел тытулвваныя гістолрыкі, але толькі А.Казакоў лічыць што менавіта ён мае рацыю, а не тыя кваліфікаваныя гісторыкі, якія бралі ўдзел...

Сьмеху варта.
84
Valadzimir / адказаць
17.02.2020 / 21:34
А я лічу, што значна больш важным і абуральным на гэтым дэманстратыўна-антырасейскім ток-шоў была ўсё тая самая адкрытая фальсіфікацыя гісторыі! Паважаныя беларускія гісторыкі тут ізноў называлі Вялікае Княства ЛІТОЎСКАЕ "нашай", "беларускай" дзяржавай, атаясамліваючы "беларусаў", якія, нагадаю, ўзьніклі толькі ў канцы 19 ст. у Расейскай імперыі, с літвінамі, славянскім народам, які стварыў ВКЛ, і паходжаньне якога, нагадаю ў чарговы раз, яны, беларускія гісторыкі, НЕ ВЕДАЮЦЬ і высьвятляць НЕ жадаюць.
10
Ёпрст / адказаць
17.02.2020 / 21:42
У мяне толькі адно пытанне - як невялікае цемрашальскае Маскоўскае княства стала вялікай імперыяй? За абяцанкі-цацанкі і пячэнькі "Посольского приказа" :-)
Мамадарагая, Аляксандр, нешта мне здаецца, быў у расейских імперцаў толькі адзін падыход - огнем і мечем!
101
Dlohosh284 / адказаць
17.02.2020 / 22:07
Наконец-то кто-то осмелился сказать. И в комментариях здесь до бесконечности повторяют тезисы примитивной националистической пропаганды и доказывают, что Россия и Беларусь якобы всегда были врагами. На самом деле ни России ни Беларуси тогда не существовало и мелкие локальные войнушки разных князей за власть сегодня не имеют никакого значения. По той же логике можно кукарекать "Ни с кем Москва не воевала столько, сколько с Тверью" и разжигать ненависть между жителями этих городов. Почему-то никто не говорит про то, как белорусские земли вошли в состав ВКЛ. А то кажется, восточные князья присоединяли огнём и мечем, а литовцам писали "Пожалуйста, заберите нас". 
9
Алесь Тыбульскi / адказаць
17.02.2020 / 22:27
Аляксандру Казакова трэба прапясочыць галоўнага " нашай гісторыка" нашай краіны... Вельмі багата адкрыццяў ён зрабіў ў гістарычнай навуцы...
8
Ruski Litvic / адказаць
17.02.2020 / 22:35
Прынамсі адзін з закідаў - дакладна беспадстаўны: бел-чырвона-белыя сьцягі (менавіта яны, а не сьцягі Сьвятога Юрыя), сапраўды, ёсьць на карціне, прысьвечанай бітве пад Воршай. Чытайце адпаведны добры артыкул у беларускай Вікіпэдыі клясычным правапісам і глядзіце ілюстрацыі, у тым ліку фрагмэнт памянёнай карціны з бел-чырвона-белымі сьцягамі:
52
Брыдкая пачвара / адказаць
17.02.2020 / 22:57
Навогул, а калі былі расейска—беларускія канфлікты? Маскоӯскае царства ваевала з ВКЛ і Рэччу Паспалітай,дзе жылі і ӯладарылі (в асноўным) не толька беларусы. Сама пастаноўка пытання некарэктная.
36
Брыдкая пачвара / адказаць
17.02.2020 / 23:06
Дарэчы, ВКЛ і асабліва Рэч Паспалітая ваевалі інтэнсіўна з усімі суседзямі :шведамі,прусакамі ,немцамі і інш.
60
Брыдкая пачвара / адказаць
17.02.2020 / 23:18
Дзіўны фармат перадачы. Нават рупар расейскай прапаганды Салаўеў кліча у праграмы людзей з больш-меньшым супрацьлеглымі думкамі. А тут госці спяваюць у унісон. І рэспект за разбурэнне гістарычных міфаў сп. Казакову.
59
Брыдкая пачвара / адказаць
17.02.2020 / 23:23
Павага рэдакцыі за тое, што надрукавала думкі вядомага навукоўца, якія ідуць супраць плыні афіцыйнай апазіцыянерскай трактоўкі гісторыі Беларусі!
8
вусцішны троль / адказаць
17.02.2020 / 23:29
Dlohosh284, садись два. предки современных белорусов (хотя раньше они себя так не называли) воевали в составе войска ВКЛ против Масковии. Только слабоумный может брать современное название страны либо нации и говорить, что никого и ничего раньше не было. Процесс образования наций начался гораздо позже. Ну а про «писать просьбы литовцам» - такое восприятие средневековой истории, да ещё и с упоминанием современной нации - это вообще уровень 3-го класса церковно приходской школы, называемой сейчас АУ.
10
Ян Севярын Бакей / адказаць
18.02.2020 / 01:14
Ура. наконец-то свершилось! на поле исторической науки, на радость "брыдким пачварам" "ляксандрам" и иже с ними вышел наконец -то былинный богатырь Казаков, хранитель Истины ( и видеохроник боевых действий , от "ледового побоища", с поимённым реестром участников и джи-пи-эс-навигацией мест боёв). Он развеет наконец измышлизмы злокозненных искажателей Истории. Он убедительнейше докажет всем и каждому, что начиная от 1480-го года, (когда  западная граница московского княжества была в ста километрах от Кремля) и до 1795-го агрессивная, но в боевом отношении отсталая Литва бесконечно нападала на мирную соседку Россию, периодически привлекая к военным союзам  то Габсбургов ("разделим, брат Максимилиан эту мелкую Московию!"), то шведов, то турецкоподданных крымских татар... уж даже не вспомню, кто это из Ягеллонов сказал - жить не буду, не дам покоя Москве, пока конь подо мною ходит - то ли Казимир Великий, то ли сыны его Александр или Жегимонт Старый.. Но миролюбивая Россия всегда меньшим числом громила полчища литвинов, вероломно  вторгшиеся на исконно московскую территорию, и западная граница Московии ( э... виноват, тысячелетней России)  просто на глазах ползла на запад, сотню километров за сотней, чтобы ныне достичь Кёнигсберга, исконно московской земли.. Или, пардон, ещё дальше на запад остались исконно русские земли. господин Казаков? на юго-восток  ведь точно остались - надо же "вымыть сапоги русского солдата в Индийском океане"... да и Аляска -исконно -посконно московский улус.. то есть княжеский удел-надел, ещё от Рюрика...
маленькая ремарка. Был такой генерал Куропаткин, довольно известный со времён русско-японской войны.. Он не менее известному российскому императору Николаю Второму предоставил доклад о российской военной истории за предшествующие 200 лет. И сам изумился - за 200 лет Россия только 72 не вела боевых действий разного масштаба, и только три года бои велись в пределах границ российской империи, обороной уже "воссоединённого".. Воистину, миролюбие московитов не имеет границ, во всех смыслах..
Ай да Казаков, ай да... чей -то сын! 
13
belariy / адказаць
18.02.2020 / 01:31
згодзен з Казаковым.
так, расея - гэта адназначны агрэсар, які папсаваў шмат крыві ўсім сваім суседзям, у тым ліку і нам. але гэта не азначае, што з-за гэтага трэба падганяць усе факты пад нейкую ідэалізаваную парадыгму, адкідваючы тыя факты, якія нам не падабаюцца.
29
Брыдкая пачвара / адказаць
18.02.2020 / 02:01
вусцішны троль,——калі так меркаваць, як ты, то колькі было беларуска—украінскіх войнаў ,калі беларускія шляхта і прасталюддзе ў складзе войска Рэчы Паспалітай змагаліся з мяцежными запарожскімі казакамі, якія зараз украінцамі лічацца?
5
Быхау / адказаць
18.02.2020 / 10:12
Ничего толком не рассказали. Почему, как были войны.Школьное перечисление.
6
Ліцьвін металіст / адказаць
18.02.2020 / 11:30
Ну тое, што архэ пачаў тапіць за расею ўжо ясна спаліўся агенцік, панесла яго на лёгкія грошы, хутка будзе дзэрмант нумар 2
4
litwin / адказаць
18.02.2020 / 11:38
Кажыма праўду,

Літвін перш за усё, троліш азіят?

Бясспрэчны гістарычны факт: ваявода Канстанцін Астрожскі (1460-1530) – велічны праваслаўны русін, «рускі Сцыпіён» Сумленныя беларусы, будзьма годныя нашых слаўных продкаў! https://nn.by/?c=ar&i=246222#startcomments

7
litwin / адказаць
18.02.2020 / 11:49
не якія мoкоша не славяне а угра - фіны , а дзяржава у іх заўсёды дэспатычная ( мангольская)

7
Трактарыст-максімаліст / адказаць
18.02.2020 / 12:58
Расейска Імперыя пабудавана на ідэалогіі Арды. А ідэалогія Арды, гэта пашырэнне Імперыі і захоп новых тэрыторыяў. Гэтаў быў базіс. Як толькі захопліваць было ўжо няма чаго, то ляснула і Арда. Ёй на змену прыйшло Маскоўскае Царства з той самай ардынскай ідэалогіяй. Захоп суседзяў, гэта іхняя нацыянальная ідэыя. Таму яны як правапераемнікі Арды ўзялі на сябе абавязкі і статус Арды. Яны сталі захопнікамі апрыёры. І не трэба параўноваць з ВКЛ, дзе ідэалогія была зусім іншая, а менавіта арыентацыя на Еўропу. Нават захоп Крамля падчас Смуты не з'яўлялася захопам Маскоўскага Царства з мэтай далучэння яго да ВКЛ або Ржэчы. Казакоў абураецца, што захопнікаў "па нараджэнню" называюць захопнікамі. Але так абураюцца самі захопікі. Дык на чыім баку Казакоў?
5
Аляксандр Казакоў / адказаць
18.02.2020 / 15:25
Ruski Litvic, не маеце рацыі. Я дзіўлюся сцвярджэнню, што бчб і георгіеўскі крыж - гэта адно і тое ж. А бчб там сапраўды ёсць, строга кажучы. Але на гэты конт раю артыкул спецыяліста Аляксея Шаланды ў Герольд Litherland за 2014 г.
17
Valadzimir / адказаць
18.02.2020 / 18:31
// Брыдкая пачвара пісаў (-ла) 17.02.2020 / 23:18  Дзіўны фармат перадачы. Нават рупар расейскай прапаганды Салаўеў кліча у праграмы людзей з больш-меньшым супрацьлеглымі думкамі. А тут госці спяваюць у унісон. І рэспект за разбурэнне гістарычных міфаў сп. Казакову.// ............................................................................................................
Цалкам згодны. Гэта была не дыскусія каб знайсьці ісьціну, а адкрытая, прымітыўна-антырасейская і, акрамя таго, фальсіфікатарская "прамыўка глуздоў" гледачоў, магчыма, з мэтай падрыхтоўкі правакацыйна-фэйкавага "беларускага майдана".
4
Ladzimir / адказаць
18.02.2020 / 19:48
Dlohosh284, госпадзі што вы нясеце. Дзе вы наслухаліся такіх брэдняў? Лепей бы вы ўжо маўчалі, а то здаецца што спрабую спрачацца з хворым з палаты №... 
22
Ляксандра / адказаць
18.02.2020 / 21:50
Ян Севярын Бакей,(на 01.14).Очередное бессмысленное ночное словоблудие без начала и конца и обо всём.В стиле автора.
16
Ляксандра / адказаць
18.02.2020 / 21:57
Аляксандр Казакоў,Спадар Казакоў.Не старайцеся гэтым "чытачам" давесьці праўду.Гэта звычайныя ксенафобы.У іх стойкае непрыяцьце чужога меркаваньня і рацыянальных довадаў.За матэрыял дзякуй.
21
Ляксандра / адказаць
18.02.2020 / 22:07
Трактарыст-максімаліст,Дзіва дзіўнае.Расейская імперыя была (і сапраўды,ні хто не аспрэчвае,як і любая іншая імперыя)) захопнікам,а Рэч Паспалітая з ВКЛ- мірныя авечкі?Нешта вы касаваты на адно вока.Бачыце толькі тое,што вам выгадна.А гэтак жа і скрывіцца можна.Дарэчы,гэта не адзінокае меркаваньне.Асноўная маса "сьвядомаарыентаваных" таксама не імкнецца праўду шукаць.Больш на паўпраўдзе альбо поўнай брахне свае вывады будуе.
9
Быхау / адказаць
19.02.2020 / 11:26
Чушь конечно ещё та. Примитивная историческая либеральная демагогия . В итоге так выводы из войн не сделали. Почему Речь Посполитая проиграла и почему Часть населения , как Хмельницкий, поддержали Москву. Ясных пояснений не прозвучало.
10
Таки вот / адказаць
19.02.2020 / 13:48
Хто ж вам правду то напишет? Что Речь Посполитая в 17-ом веке гнила и поэтому ее ослабевшую соседи и сожрали? Ведь нас националисты постоянно отсылают к славному прошлому. А тут такой облом: пращуры профукали и ВКЛ, и Речь Посполитую, тому как цеплялись за свои средневековые сословные привилегие, не обращая внимание на хлопов и кровожадных соседей.:))
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера