Даслаць навіну
Знайсці
7
самый Серый / адказаць
12.11.2019 / 11:29
Царква - гэта перш за ўсё вернікі, людзі, якія прыходзяць маліцца да гэтае царквы, якія лічаць сябе належнымі да яе.
16
Minak / адказаць
12.11.2019 / 11:36
Патрыёты Польшчы верхаводзяць не толькі ў Барунах, але і ў Ашмяне ды і па ўсёй гарадзеншчыне. Беларушчыны тут вобмаль. І насаджаецца думка "каталік - значыць паляк". Спрэс бацькі: Юркі, Віцькі ды Андрэі размаўляюць па беларуску, ды і яшчэ як па-беларуску, а дзяцей ўжо называюць Марэкамі, Мірэкамі ды Анджэямі.
А ўсё гэта таму, што наш геніялісімус з-за пытанняў нацыяпадтрымання не "парыцца". Яго больш цікавяць абасраныя каровы.
96
Быхау / адказаць
12.11.2019 / 11:38
Правдиво.Сколько можно муссировать этот эфемерный польский мессианизм? Или нам опять нужен невнятный поляк Мицкевич,Ягело,Пилсудский? Ватикан давно идет в фарватере западной политики и национальные культуры ему безразличны. Даже украинские униаты более склонны к Православной Автокефалии.
19
Генэрал Голад / адказаць
12.11.2019 / 11:42
Фабіян Акінчыц з паплечнікамі мелі рацыю, калі называлі польскі касьцёл і маскоўскую царкву ворагамі беларусаў. 
5
Зыгмунт / адказаць
12.11.2019 / 11:53
Minak, а вось на Гомельшчыне некаторыя ксяндзы займаюцца русіфікацыяй. Песні па-руску, пропаведзі па-руску.
35
Кажыма праўду / адказаць
12.11.2019 / 12:27
Дзядзька Анатоль як заўсёды пераконвае інтэлектуальнай грунтоўнасцю. Што да палана-патрыётаў, ці не станецца вунія толькі сродкам акаталічвання ды апалячвання, як ўжо было ў нашай гісторыі? Будзьма пільныя.
4
Minak / адказаць
12.11.2019 / 12:33
Зыгмунт, Ну, што ж - рвуць на часткі з двух  бакоў. Чытайце "Тутэйшых" Купалы. 
19
Быхау / адказаць
12.11.2019 / 12:40
Зыгмунт,Так они на службе польского правительства, им РБ безразлична. 
15
Cepro / адказаць
12.11.2019 / 12:42
Анатоль Сідарэвіч, напэўна, не ведае, што хрысціянская царква з'явілася задоўга да Кіпрыяна Карфагенскага і наяўнасць біскупаў для яе існавання абсалютна не абавязкова. Тым больш у тым выглядзе, у якім менавіта мае на ўвазе спадар Анатоль.Я ўжо не кажу, што само слова "царква" нават у розных традыцыях азначае зусім не арганізацыю на чале з біскупам. І прычым тут прызнанне дзяржавай, Ватыканам ці Канстантынопалем? Хто прызнаваў царкву Марціна Лютэра пасля яго знакамітых 95 тэзісаў? А пратэстантаў на сённяшні дзень, між іншым, больш за 30 адсоткаў усіх хрысціян у свеце і іх дагэтуль не прызналі ні Ватыкан, ні Канстантынопаль. І што з таго, калі гэта другая па колькасці канфесія у свеце?З чаго спадар Анатоль узяў, што толькі тая царква, да якой ён належыць, мае права дазваляць, альбо забараняць якой-небудзь царкве існаванне і легалізаваць яе?
2
Ivan / адказаць
12.11.2019 / 13:36
Рыма-каталіцкі касцел ў Беларусі не стараецца аб афармленні Ўніяцкай Царквы, хаця ў 16 стагоддзі падтрымліваў і яшчэ як. Ёсць цяжкасці ў самой Царкве, але з большага з-за пасіўнасці беларусаў у рэлігійным пытанні і з-за пашырэння ліберальных нехрысціянскіх прынцыпаў. Дзяржава ўніятаў не падтрымлівае і гэта зразумела. Такім чынам, куды не кінь усюды клін. Ніхто ўніятам не дапаможа акрамя іх саміх. А што да польскасці ў Гарадзенскай дыяцэзіі, то там і насельніцтва не імкнецца да беларускасці, як і па ўсёй Беларусі. Галасы і захады па выкарыстанні рускай мовы пашыраюцца, бо евангелізацыя апіраецца на зразумелую мову. А беларускую сення не ўсе нават разумеюць, ні тое што размаўляюць. Беларускім людзям хацелася б мець нейкіх старонніх абаронцаў нашай спадчыны - беларускасці, традыцый, рэлігійнай адметнасці, аднак гэта ж Наша спадчына і мы Самі павінны яе аберагаць, а ўсе навакол - Расея, палякі, летувісы, нават Рым - гэтым не павінны займацца, а хутчэй жадаюць гэту спадчыну ў нас Забраць. Хто не з намі, той супраць нас. Калі мы закладнікі чыейсці геапалітыкі, нам патрэбна прасоўваць сваю.
3
Генэрал Голад / адказаць
12.11.2019 / 21:10
Cepro, Вы самі сабе супярэчыце. Сп-р Сідарэвіч піша, што ў беларускіх грэка-каталікоў няма біскупа, а Вы - пра рэфарматараў і пратэстантаў, якіх не прызнае Ватыкан і Канстанцінопаль. Але ж крэка-каталікі падпарадкоўваюцца Ватыкану... 
6
american / адказаць
12.11.2019 / 22:04
паночак Сидаревич , хорошо уже то что где-то как-то случается какое-то общественно-политическое действо на беларускую тематику . а гнусить по поводу не случилась  - не получилась это удел лахтинских троллей . 
..
1
Нярускі / адказаць
12.11.2019 / 22:19
Быхау,а ты на чыёй службе?. Пачытай Міцкевіча. Пра што ён піша, пра каго. Дзе адбываюцца падзеі, якія традыцыі... Калі ты размаўляеш па-руску з малдаўскім паганялам-хто ты?
4
Быхау / адказаць
12.11.2019 / 22:56
Нярускі,Про польский Костел. 
0
алесь менски / адказаць
12.11.2019 / 23:36
барунскі кляштар гіне
0
Нярускі / адказаць
12.11.2019 / 23:52
Быхау, прывядзі прыклады, цытаты з Міцкевіча пра польскі касцёл. 
4
Cepro / адказаць
13.11.2019 / 08:19
Генэрал Голад, я сабе не супярэчу, я гавару пра тое, што  для існавання царквы наогул не абавязковы біскуп. А калі яго наяўнасць патрэбная ў адпавежнасці са статутам той ці іншай царквы, то няма праблем яго выбраць і неабавязкова, каб яго прызнаваў нехта з іншай царквы.
0
Генэрал Голад / адказаць
13.11.2019 / 10:15
Cepro, выбраць можна, але гэта будзе ўжо не грэка-каталіцкая царква і Папа яе не прызнае. 
Мы тут абмяркоўваем каталіцкае хрысьціянства ўсходняга абраду ці нешта іньшае?  
4
Быхау / адказаць
13.11.2019 / 12:37
Нярускі, При чем тут Мицкевич? У него куча фраз про ксензов по польские.
0
Natalitami / адказаць
13.11.2019 / 13:21
Анатоль Сидаревич!Думаю,что глава Церкви Христовой-это не бискуп!Фарисейской подход у вас!!!
0
алесь менски / адказаць
13.11.2019 / 14:12
Minak, так его место в коровнике. На кой ляд, его выбирать президентом.
0
Нярускі / адказаць
13.11.2019 / 17:21
Быхау, куча фраз  у Міцкевіча пра польскі касцёл дзе ты чытаў?  Прыклад. Ты Міцкевіча чытаў? Для пачатку паглядзі біяграфію. 
1
Нярускі / адказаць
13.11.2019 / 17:27
Быхау,вывучы беларускую мову і размаўляй на ёй і не будзе польскіх князоў і рускіх папоў. 
0
litwin / адказаць
13.11.2019 / 17:35
Быхау,

маскавіт хопіць вашага мангольскага фальклору , вы у эўропе

"Это с Сартаком (тоже несторианином) все было обговорено.....Ситуация быстро меняется и мало предсказуема, задействованы крупнейшие военные силы того времени: монголы, мусульмане, крестоносцы. И в 1261 году Берке с Александром и Кириллом открывают в Сарае Сарскую епархию. Теперь все христиане Золотой Орды (а среди кочевой знати практически все – несториане) становятся прихожанами "РПЦ", а несториане Золотой Орды..."
0
litwin / адказаць
13.11.2019 / 17:37
Нярускі,
так куды нашым праваслаўным людзям хадзіць ? да маскавіцкай секты- шарлатанаў (былых нестарыянаў ) не жадаюць браты, жадаюць у кананічны збор у сапраўдную БПЦ а іх няма у Беларусі сёння, ці яны пойдуць лепш да уніятаў? як будзе развівацца гэта сітуацыя ?


" 'Беларусь , Літва і Украіна – не вотчыны Маскоўскага патрыярхату
1–2 верасня на Фанары ў Стамбуле адбылася Сінакса (гр. σύναξις (сінаксіс) — сход) прадстаяльнікаў самых старажытных праваслаўных цэркваў, месца і дату правядзення якой Усяленскі Патрыярх Варфаламей вызначыў яшчэ ў красавіку. Без перабольшання можна сказаць, што ў гісторыі праваслаўя адгорнута новая старонка.
Аднаўленне пентархіі

У эпоху першых сямі Усяленскіх Сабораў у Паўсюднай Царкве склалася пентархія — улада прадстаяльнікаў пяці цэркваў — Рымскай, Канстанцінопальскай, Александрыйскай, Антыяхійскай і Ерусалімскай. Пасля расколу 1054 г. найважнейшыя справы ў праваслаўі вырашалі прадстаяльнікі чатырох усходніх цэркваў.

З часам склалася так, што пятае месца заняла Маскоўская Праваслаўная Царква (сучасная РПЦ). Цяпер гэтай гістарычнай недарэчнасці пакладзены канец.

1–2 верасня 2011 г. у праваслаўі адноўлена пентархія. Пятае і сваё законнае месца паводле чыну і чэсці заняла Кіпрская Праваслаўная Царква, якая атрымала аўтакефалію яшчэ ў 431 г. — на ІІІ Усяленскім Саборы.

У працы Сінаксы, якая прайшла пад старшынствам Усяленскага Патрыярха Варфаламея, узялі ўдзел: Патрыярх і Папа Александрыйскі Феодар, Патрыярх Ерусалімскі Феафіл, галава Кіпрскай Царквы архіяпіскап Хрызастом і паўнамоцны прадстаўнік Патрыярха Антыяхійскага Ігнація.

Агулам кажучы,

пасля распаду камуністычнай сістэмы пазіцыі РПЦ у праваслаўным свеце слабеюць.

З некаторымі цэрквамі, у тым ліку з Канстанцінопальскай, у РПЦ складаныя адносіны.

Масква спрабавала ўплываць на Канстанцінопальскі Патрыярхат праз урад Турцыі, але якраз напярэдадні Сінаксы гэты ўрад вырашыў вярнуць Царкве колісь забраныя ў яе храмы і манастыры.

Масква вуснамі сваіх даволі высокапастаўленых прадстаўнікоў вінаваціла Патрыярха Варфаламея, што ён хоча стаць «праваслаўным Папам». Склікаўшы Сінаксу, Усяленскі Патрыярх даў дастойны адказ Маскве.

Не менш важна, што прадстаяльнікі пяці найстаражытнейшых цэркваў яшчэ раз пацвердзілі, што цэнтрам Праваслаўя з’яўляецца Фанар.

Пасланне міру

Агульнавядома, у якіх цяжкіх варунках даводзіцца жыць не толькі праваслаўным, але і ўсім хрысціянам Блізкага Усходу. Тут, дзе даволі часта ўчыняюць напады на цэрквы, збіваюць і забіваюць паслядоўнікаў Хрыста, вельмі важнае значэнне мае міжхрысціянская салідарнасць і мала месца застаецца для міжхрысціянскіх спрэчак і канфліктаў.

У адмысловым пасланні

прадстаяльнікі пяці цэркваў выказалі салідарнасць з тымі, каго дыскрымінуюць і ў адносінах да каго ўчыняюць гвалт і ганенні.

Яны заявілі, што патрабуюць абароны праваслаўных вернікаў з боку дзяржаваў. Адначасова яны заклікалі да інтэнсіфікацыі міжхрысціянскага і міжрэлігійнага дыялогу з юдаізмам і ісламам. Сінакса заклікала палітычных і рэлігійных лідэраў Блізкага Усходу выпрацаваць прынцыпы і метады забеспячэння мірнага суіснавання вернікаў розных рэлігійных традыцый.

За вялікі Сабор

Апошні Усяленскі Сабор з удзелам усходніх цэркваў праводзіўся яшчэ ў І тысячагоддзі, і праваслаўю прост неабходна даць адказ на многія выклікі часу.

Паколькі склікаць Усяленскі Сабор без удзелу Рымскай Царквы немагчыма, вось ужо 50 гадоў ідзе падрыхтоўка Святога і Вялікага (Усеправаслаўнага) Сабору.

Паколькі на Саборы павінны быць разгледжаны і пытанні аб парадку надання цэрквам аўтакефаліі, а таксама аб дыптыху (груба сказаўшы, парадкавым нумары кожнай аўтакефальнай Царквы), РПЦ зрывае яго падрыхтоўку.

Сёлета ў лютым праходзіла сустрэча Міжправаслаўнай падрыхтоўчай камісіі. На сустрэчы дзве старадаўнія царквы — Грузінская і Кіпрская — узнялі пытанне аб узвядзенні іх на вышэйшыя месцы ў дыптыху (на шостае месца Грузінскай і на пятае — Кіпрскай). Свае заўвагі да дыптыху мелі таксама Польская і Албанская цэрквы.

Не здолеўшы адстаяць інтарэсы сваёй Патрыярхіі, прадстаўнікі РПЦ сарвалі працу падрыхтоўчай камісіі.

Як паведамляецца ў камунікаце саміту Пентархіі, прадстаяльнікі найстаражытнейшых цэркваў прапанавалі Усяленскаму Патрыярху Варфаламею склікаць Сабор Патрыярхаў і Прадстаяльнікаў аўтакефальных цэркваў дзеля хутчэйшага склікання Вялікага Сабору.

Саміт падтрымаў таксама прапанову Варфаламея аб скліканні ў недалёкай будучыні нарады рэлігійных дзеячаў Міжземнамор’я для прыняцця экалагічнай хартыі рэгіёна, а таксама для падтрымкі суіснавання розных рэлігій.

І наша Літва

У камунікаце саміту Пентархіі маецца і такі сказ: «Акрамя таго, зважаючы на апошнія падзеі, што мелі месца ў Праваслаўнай Царкве, Сінакса настойвае на неабходнасці для ўсіх праваслаўных цэркваў паважаць і сувора прытрымлівацца геаграфічных межаў сваіх юрысдыкцыяў у тым выглядзе, як яны вызначаны святымі канонамі і томасамі (граматамі. — Рэд.) пра стварэнне гэтых цэркваў».

Назіральнкі лічаць, што

гэта «каменчык» і ў бок РПЦ, якая пачынае сваю актыўнасць у Паўднёвай Асеціі і Абхазіі і ўсяк перашкаджае станаўленню адзінай Праваслаўнай Царквы ва Украіне.

Як вядома, Маскоўская Патрыярхія была прызнана Усяленскім Патрыярхам у 1589 г. у межах тагачаснае Маскоўскае дзяржавы. У 1685 г. Масква фактычна, а ў наступным годзе (з «падачы» асманскага візіра) і юрыдычна «прыхапіла» Кіеўскую мітраполію. Аднак у 1924 годзе Усяленскі Патрыярх Грыгоры VII, надаючы аўтакефалію Польскай Праваслаўнай Царкве, у склад якой была ўлучана значная частка былой Кіеўскай мітраполіі, у тым ліку Заходняя Беларусь з Віленшчынай, у сваім томасе заявіў, што

«аддзяленне ад Нашага Пасаду Кіеўскай мітраполіі і залежных ад яе Праваслаўных Мітраполіяў Літвы (Вялікага Княства Літоўскага. — Рэд.) і Польшчы (Кароны Польскай. — Рэд.), а роўна далучэнне іх да святой Маскоўскай Царквы наступіла не паводле кананічных правілаў

, а таксама не было выканана ўсё тое, што было ўстаноўлена адносна поўнай царкоўнай аўтаноміі Кіеўскага мітрапаліта, які насіў тытул Экзарха Усяленскага Пасаду».

У 2005 г. адзін з ярархаў Канстанцінопальскай Царквы наўрост заявіў, што яна ніколі не прызнавала законнасці пераходу Кіеўскай мітраполіі ў склад Маскоўскай Царквы, а праз тры гады

Варфаламей назваў далучэнне Кіеўскай мітраполіі да Маскоўскай Царквы анексіяй.

Тое, што Пентархія заклікала цэрквы прытрымлівацца геаграфічных межаў сваіх юрысдыкцый у тым выглядзе, як яны вызначаны канонамі і томасамі,

дае падставу спадзявацца, што раней ці пазней будзе заснавана аўтакефальная Праваслаўная Царква ва Украіне і што перастане быць экзархатам Маскоўскай Царквы Праваслаўная Царква ў Беларусі.  "
1
litwin / адказаць
13.11.2019 / 17:40
Быхау,
маскавіт хопіць вы у эўропе вашага мангольскага фальклору ,
Як вынікае з нядаўняга інэтэрв’ю (партал credo.ru) славутага багаслова і праваслаўнага іерарха Канстанцінопальскага Патрыярхата Жэнеўскага архіяпіскапа Тэльміскага Іёва Беларусь, можа, і ёсць тэрыторыя кананічная, але ж зусім не Маскоўскага патрярхату, а Канстанцінопальскага. Як кажуць, а цар то несапраўдны!






Антырэстаўрацыя Маскоўскага патрыярхата — перабудова праваслаўных храмаў Беларусі, якая набыла масавы характар пасля актывізацыі рэлігійнага жыцця ў 1990-х гг. Перабудовы характарызуюцца мэтанакіраваным насаджэннем пазалочаных купалоў-цыбулін, змяненнем аўтэнтычнага выгляду асобных архітэктурных элементаў, выкарыстаннем недапушчальных пры рэстаўрацыі будаўнічых матэрыялаў і мэтодык.

З 2010-х гг. антырэстаўрацыйная актыўнасць Беларускага экзархата Маскоўскага патрыярхата набыла беспрэцэдэнтыя маштабы, якую параўноўваюць з дзейнасцю Мураўёўва-вешальніка ў справе русіфікацыі Паўночна-Заходняга края.

Таксама для сучаснага храмабудаўніцтва Беларускай праваслаўнай царквы характэрна ігнараванне традыцый готыкі і барока, стыляў, у якіх беларускае праваслаўнае дойлідства дасягнула высокага ўзроўню архітэктурна-мастацкіх рашэнняў і нацыянальнай самабытнасці; нешматлікае і фрагментарнае выкарыстоўванне спадчыны народнай архітэктуры; прыярытэтная арыентацыя на рэтраспектыўна-рускі стыль, які развівае архітэктурныя традыцыі, не характэрныя для беларускага культавага дойлідства
0
litwin / адказаць
13.11.2019 / 17:41
Создалась совершенно дикая ситуация, когда в коммунальной квартире на общей сходке жильцов тот, кто орал громче всех требуя запретить посещать туалеты и вывернуть кому-то лампочки, вдруг, как выяснилось сам не имеет в этой квартире никакой прописки (Tomas). Невзоров про легитимность "РПЦ".
Андрэй Кураеў: З пункту гледжання Канстанцінопаля Мeнск — чужая для Масквы тэрыторыя SUPER
0
litwin / адказаць
13.11.2019 / 17:43
"рпц" создал Иосиф Коба-Сталин ни о какой независимости церкви речи не шло.

«До товарища Коба-Сталина росийские попы состояли в организации под названием «Греко-восточная российская церковь» это вам любая википедия скажет, даже правленная-переправленная запоребриковая. Никаким "Русскимъ" " рпц " Православием и "Русскъим Миромъ" и не пахло. В лучшем случае восточно-греческим миром»


маёр КГБ Гундяев (Он же — агэнт КГБ Михайлов)
Из отчетов 4 отдела 5 управления КГБ СССР:

1972 год, февраль

В Новую Зеландию и Австралию выехали агенты "Святослав" и "Михайлов" на заседания Центрального Комитета Всемирного Совета Церквей.

1972 год, май

В качестве агента органов КГБ завербован советский гражданин из числа авторитетов РПЦ "Крылов".

1973 год, январь

В Таиланд и Индию для участия в работе ВСЦ выводились агенты органов КГБ "Магистр" и "Михайлов". Данные агенты оказывали выгодное влияние на работу Совета и представили материалы, представляющие оперативный интерес о положении в ВСЦ и характеризующие данные на отдельных деятелей.
"
0
litwin / адказаць
13.11.2019 / 17:44
Charles Halperin 'Russia" and the Golden Horde' (стр.92, 2-й абзац сверху) о канцелярском языке употреблявшемся в то время в Москве:
"Языком московской бюрократии был некий мета-тюркский язык - сверхбуквальная калька тюрко-татарских формул и форм - который часто просто лингвистически бессмыслен без рекурсии к татарскому оригиналу. По-видимому, московские бюрократические бумаги следовали м-льскому формату. Весь этот бюрократический язык стилизован, конечно, и нет никаких вопросов в том что он был неуклюж и неясен - этот московский бюрократический жаргон. Хотя свидетельства синтаксических, морфологических и лексических особенностей выводимых из татарской модели остаются более предположительными нежели уже установленными, тем не менее эта связь заслуживает того, чтобы ее продолжать исследовать в будущем. Так как канцелярский язык Золотой Орды был тюркским, написанным уйгурской письменностью, то было бы плодотворным исследовать распространенность уйгурской письменности среди русских писцов. Может еще оказаться, что и другие особенности московской бюрократии тоже имеют м-льское происхождение."

Антырэстаўрацыя Маскоўскага патрыярхата — перабудова праваслаўных храмаў Беларусі, якая набыла масавы характар пасля актывізацыі рэлігійнага жыцця ў 1990-х гг. Перабудовы характарызуюцца мэтанакіраваным насаджэннем пазалочаных купалоў-цыбулін, змяненнем аўтэнтычнага выгляду асобных архітэктурных элементаў, выкарыстаннем недапушчальных пры рэстаўрацыі будаўнічых матэрыялаў і мэтодык.

З 2010-х гг. антырэстаўрацыйная актыўнасць Беларускага экзархата Маскоўскага патрыярхата набыла беспрэцэдэнтыя маштабы, якую параўноўваюць з дзейнасцю Мураўёўва-вешальніка ў справе русіфікацыі Паўночна-Заходняга края.

Таксама для сучаснага храмабудаўніцтва Беларускай праваслаўнай царквы характэрна ігнараванне традыцый готыкі і барока, стыляў, у якіх беларускае праваслаўнае дойлідства дасягнула высокага ўзроўню архітэктурна-мастацкіх рашэнняў і нацыянальнай самабытнасці; нешматлікае і фрагментарнае выкарыстоўванне спадчыны народнай архітэктуры; прыярытэтная арыентацыя на рэтраспектыўна-рускі стыль, які развівае архітэктурныя традыцыі, не характэрныя для беларускага культавага дойлідства
0
Быхау / адказаць
13.11.2019 / 20:36
litwin, При чем здесь московит? Ты неграмотен? Быхау в РБ и один выстоял в 1654 г. Уния давно неактуальна. РПЦ лишь знамя империализма. Все империи падают. Читать научись.
1
Быхау / адказаць
13.11.2019 / 20:40
Нярускі,Читал на польском. Полно фраз о польском восстании и о польском патриотизме ксензов.Хоть службы тогда были на латыни.Ты видать совсем слаб в науке. 
0
Нярускі / адказаць
13.11.2019 / 23:11
Быхау, прыклад. Прыкладу няма.Толькі пустыя твае словы.
1
Быхау / адказаць
14.11.2019 / 11:07
Нярускі, Тебе что лень самому почитать? Тогда извиняйте. В любом предисловии написано.
2
Быхау / адказаць
14.11.2019 / 13:05
Какой толк от Унии, если там все решает Ватикан, а Ватикан решает все с Москвой. Нонсенс. В чем национальные приоритеты Унии,? Венчать наркоманов и геев? Вы смеётесь,,?
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера