Даслаць навіну
Знайсці
58
Janusz / адказаць
17.09.2019 / 11:48
Чаму не адзначаюць? таму што ведаюць, што гэтая дата не аб'ядноувае беларусау, а дзелiць на заходнiкау i усходнiкау. I правiльна робяць, што не адзначаюць. А яшчэ лепей было б, каб паздымалi з нашых заходнiх вулiц гэтыя бальшавiцкiя назвы "17 сентября"! 
46
Кажыма праўду / адказаць
17.09.2019 / 11:57
Віншую шаноўнае спадарства з 80-годдзем аб'яднання найвялікшых частак Беларусі. Гэтак белнацыя дамагалася ажыццяўлення ідэалаў БНР – дзяржаўнасці ў этнаграфічных межах.

Першапрычынай гістарычных падзей – стварэнне БНР, БССР, аб'яднанне-1939 і г.д. – сталася нацыянальна-вызвольная барацьба беларускага народа, які праз стагоддзі змагання здабываў права заняць «свой пачэсны пасад між народамі».

Распаўсюджвайма нацыянальны чын за межы РБ, на ўсю Беларусь!
7
Белачупакабра / адказаць
17.09.2019 / 12:02
Вельмі цікавая пазіцыя. Мы маем сваю гісторыю, не польскую, не рускую, а беларускую. Трэба паважаць пазіцыю суседзяў, але мы асобны народ і маем права на свае святы, свой погляд.
16
Той самы / адказаць
17.09.2019 / 12:27
Настальгія па польскім часе не залежыла ад хрушчоўскай пенсіі і аплаты... Памятаю, як на працадзень плацілі па ... 20 капеек у не самым дзрэнным калгасе на Мядзельшчыне ў 1960 годзе. Так што не будзем, як той казаў.

Што казаць, калі настальгія па польскім часе шмат у каго існуе і па сёньня. Проста ў інтэрвію вельмі сказваюцца сацыялістычныя погляды паважанага гісторыка А.Сідарэвіча.


37
Брыдкая пачвара / адказаць
17.09.2019 / 12:41
Дзякуй, спадару Сідарэвічу за дастаткова аб'ектыўны расповяд гэтых значных падзей да беларускага народа!
21
Трактарыст-максімаліст / адказаць
17.09.2019 / 12:57
А ў якой краіне ў 1920-40 годзе добра жылося простаму народу, асабліва сяланам? Да нідзе добра не жылося. Добра жылося толькі буйным земляуладальнікам і уласнікам млыноў і розных мануфактураў. А простыя сяляне жылі кепска. Але і тут трэба зрабіць падзел. Бо адныя жылі кепска, а іншыя былі пастаўлены на грань выжывання. Ну дык вось, у Польшчы сяляне жылі кепска, а ў БССР сяляне жылі на грані выжывання.

Наконт польскага шавіністычнага эгацэнтрызму цалкам згодны. Менавіта гэтая з'ява стала адной з прычынаў знікнення першай Ржэча, а потым і другой. За сваю шавіністычную палітыку па асіміляцыі іншых народаў другой Ржэчы яны заплацілі крывёю. Асабліва ад украінцаў. Палякі сваю фанабарыю і ганарлівасць сёння паказваюць ужо ў ЕС. Там пакуль церпяць, але цярпенне у немцаў і французаў у адзін прекрасны момант скончыцца.
21
Лях / адказаць
17.09.2019 / 12:59
Той самы, Згодны з вамi. Я так сама лiчу, што спадар Сiдарэвiч гiсторык савецкай эпохi. Таму не усе аб’ектыуна, з майго пункту гледзячы, ен тут распавядае. Ведаю гэта з асабiстых назiранняу. Так здарылася, што у 70-е гады я амаль кожную нядзелю ездзiу па розных кутепх Беларусi. Ужо тады мяне вельмi захапляла гiсторыя нашай краiны. Таму увесь вольны час я прысвячау размовам са старымi людзьмi, якiя распавядалi пра свае жыцце як пры Польшчы, так i пры бальшавiках. I гэтак на Захадзе i на Усходзе Беларусi. Дык вось, не памятаю такога выпадку, каб нехта сказау, што пры Польшчы кепска жылося. Аднойчы толькi адна кабета сталага веку сказала, што дрэнна было, бо поыходзiлася шмат працаваць, бо у яе сям’i было замнога зямлi. А саветы зямлю забралi, а у калгасе можна i выгляд рабiць, што ты працуеш.
21
Aleh / адказаць
17.09.2019 / 13:06
Почему все говорят о объединение Беларуси?Мы что получили независимость и западную Беларусь?Или вся Беларусь оказалась под одним оккупантом?Советской Россией.
Не корректно говорить объединение Беларуси.
13
Aleh / адказаць
17.09.2019 / 13:08
Причем статус союзной Республики ничего не значил.Этого статуса легко могли лишить,например Карело-Финскую ССР лишили статуса союзной Республики.
Когда асимиляция Беларуси и Украины завершилась бы,нас тоже лишили бы этого статуса.
6
Паўлік / адказаць
17.09.2019 / 14:15
Мне здаецца нам пашанцавала што саветы з нас рабілі менавіта савецкіх а не рускіх людзей. Калі саўка не стала савецкія людзі (homo sovieticus) на Белапусі пачалі шукаць карані. Калі б з нас расейцы ці палякі рабілі сваіх людзей усё 20е стагодззе то нас бы цяпер не было як нацыі
4
любите родину мать вашу / адказаць
17.09.2019 / 14:24
па ўспамінах сьведкаў тых часоў пра жыцьцё пры польшчы і пры саветах на наваградшчыне: польскі войт час ад часу абыходзіў вясковыя падворкі. і кожнаму гаспадару прызначаў памер падатка, зыходзячы з яго матэрыяльнага становішча. пры саветах, бальшэвікі выбіралі з падворку ўсё, што траплялася на шляху. тое, што заставалася ў людзей - апошнія рэшткі пасля палякаў, з 39 году ішло пад ноль.
20
Читатель / адказаць
17.09.2019 / 14:36
Приятно читать столь объективные размышления.
11
любите родину мать вашу / адказаць
17.09.2019 / 14:44
чаго спрачацца, хто з акупантаў быў лепшым, палякі, ці расейцы, фашысты, ці камуністы? усе яны былі акупантамі Беларусі. да еўропы не дайшла мангола-татарская арда. таму еўрапейскі менталітэт быў пазбаўлены ўсходнега, ардынскага дзікунства. у гэтым і розьніца ў стаўленьні да прыгнечаных беларусаў з боку палякаў і расейцаў. аднойчы быў удзельнікам сустрэчы між сваякамі-беларусамі і іхнімі стрыечнымі сёстрамі, якія даўно пайшлі замуж за палякаў і апалячыліся да такой ступені, што рускую мову ведалі ўжо дрэнна. лічачы, што ніхто за сталом ня ведае польскай мовы, а іхнія сёстры ня ведалі, беларускія "палячкі" з захапленьнем разважалі паміж сабой пра тое, як яны "пшыйдуць до Беларусі і будуць жоньдзіць". пасьля маёй дэманстарцыі сьціплых ведаў польскай, польскія "дыялогі сконьчыліся цалкам! )) ніколі акупанты ня будуць клапаціцца пра метраполіі. трэба жыць сваімі сіламі і сваім розумам.
19
Черная Русь / адказаць
17.09.2019 / 14:58
"Я же обращу внимание, что нынешняя власть и 100-летие БССР замяла. Почему же белорусские власти так скромно или вообще никак не отмечают 80-летие воссоединения?- а "многовекторность" никто не отменял... 

https://nn.by/?c=ar&i=237484&lang=ru
https://nn.by/?c=ar&i=237484&lang=ru
8
не для комментария,а для редакции. / адказаць
17.09.2019 / 15:23
А сегодня ностальгии "па польскiм часе" няма? По-моему есть эта самая ностальгия. И не только в районах относящихся до 39 года к Польше. 
24
Савельев / адказаць
17.09.2019 / 15:28
Janusz, в Польше у себя снимай
51
Савельев / адказаць
17.09.2019 / 15:34
любите родину мать вашу, ахаха, усходнего дикунства пазбавиуся менталитет европейский..))) ахаха...они там в европах друг дружку на кострах жгли и в собственном г-не плавали до 19 века..))) И загуглите, наконец, значение слова метрополия...))) ахах...эксперт..))
8
Жвір / адказаць
17.09.2019 / 15:39
Ніякяй настальгіі (суму) па Польшчы не было і быць ня можа. Дзіўна, што гэта трэба даводзіць. А чым яшчэ можна патлумачыць з'яўленьне такога афігенна надзённага інтерв'ю ? Пэўна (дзякуй дыктатару), што сёньняшнім безаблічным беларусам (замбакам) гэта патрабуецца, але большасьць зь іх сумуе па саўку ды бізуну... Без апошняга яны ўвогуле жыцьця не ўяўляюць...
2
Ян Севярын Бакей / адказаць
17.09.2019 / 15:40
Лях,ні ў якім разе не дзеля таго, каб нешта абвергнуць ці паспрачацца.
а вось бабця маёй жонкі, незадоўга да сьмерці у свае 96 гадкоў,будучы ў цьвярозым розуме і яснай памяці. на пытаньне. у якія часы і як жылося, адказала нечакана-парадаксальна . "дзеткі, мусіць пад немцам. пакуль не было партызанкі, быў спокуй. заплаці нямцу падаткі. і не такія . як савету, і - усё, другую скуру ўжо злупіць ня прыйдуць.."
не кажу, што гэта ісьціна ў апошняй інстанцыі, але - таксама сьведчаньне жывога ўдзельніка падзей.. бабця ўсё жыцьцё гаварыла амаль класічнай беларускай моваю, але па веры ўважала сябе за польку і ў 1944-ым пасівела за адну ноч, бачыўшы. як ўцякалі на Захад аддзелы АК, якіх лічыла за "сваіх", за абаронцаў.Нічога добрага не чакала ад "башлыкоў", якім ў чэрвені 1941-га толькі імклівы наступ "германа" перашкодзіў сям'ю Букаткаў загрузіць у цялятнік сталыпінскі і выправіць кудысь на Калыму за тое толькі, што мелі 10 га зямлі, балотнай і неўрадлівай..(дзед наіўна ў 1939-ым быў пайшоў да "новай улады" прасіць дабавіць зямлі з панскай, бо што такое 10 га на дзьвюх дачок? вось яму і "дабавілі" - у сьпісы на раскулачваньне і высяленьне...)
1
любите родину мать вашу / адказаць
17.09.2019 / 15:51
Савельев, ах--ха-ха-ха? да, жгли, гугль-иксперт васточный, стопудова. правда - в средние века. а вот в ВАШей васточнай метраполии жгут и поныне. режут и проч. и в Украину пришли резать. вот уже как пять лет режут и убивают. разницу почувствуйТЕ - средние века и наше время. так, что гуглите ВЫ. и потом только ахайТЕ.
11
vladzenk / адказаць
17.09.2019 / 15:59
"Я так сама лiчу, што спадар Сiдарэвiч гiсторык савецкай эпохi. Таму не усе аб’ектыуна, з майго пункту гледзячы, ен тут распавядае. .... Дык вось, не памятаю такога выпадку, каб нехта сказау, што пры Польшчы кепска жылося." О, вось як у вас ззаду трашчыць! Як кажуць рускiя: "Подгорает сзади"! Чытайце уважлiва: сяляне сумавалi аб сваёй зямлi, на якой маглi працаваць без калгасау. А не аб Польшчы.
1
не для комментария,а для редакции. / адказаць
17.09.2019 / 16:04
Ян Севярын Бакей, А ведь таких наивных,как дед было немало. Есть огромнейшее произведдение В.Гниломёдова . Там на примере одной семьи показана жизнь в Зап Беларуси от 1 мир.войны до 60-х годов. А если ещё Г.Долидовича и С. Песецкого прочитать,так будет  полное представление,как там  жили люди.
1
Бел. / адказаць
17.09.2019 / 16:23
Ян Севярын Бакей, мае продки схиляли голавы пасьля гэтага пытаньня, бо трэ было прызнаць, што за саветами, але гэта было не так.. спаленая царква забитыя нацлюдзи партызаны нахабны крадзеж харчаваньня перасьлед зьнишчэньне ..
7
счётчик Гейгера / адказаць
17.09.2019 / 16:45
"з найбольш значных падзей у гісторыі нашай краіны — аб’яднанне Усходняй і Заходняй Беларусі. І па сёння наконт той падзеі не сціхаюць гістарычныя спрэчкі.
https://nn.by/?c=ar&i=237484"

Неизвестно какой будет Беларусь через 5, 20 или 50 лет но дискуссия на эту тему будет всегда , потому что Всегда будут сторонники " СВОЯ РУБАШКА БЛИЖЕ К ТЕЛУ"  и люди, для которых "ПРАВДА ИСТОРИЧЕСКАЯ ВЫШЕ ВСЕГО" , какой бы она не была....
Вторые всегда будут опираться на ПРАВО.
Сентябрь 1939 года, независимое государство Республика Польша со своими проблемами и мечтами из 18 века. Подписаны договора о мире со всеми соседями. Живи и радуйся. НО !  ПАкт молотова-рибентропа и 01.09.1939г. получают "удар в грудь" от Германии, а 17.09.1939г.  " удар в спину" --- советское военное вторжение в Польшу с целью "объединения братских Народов"...
Поэтому мнения всегда будут разные , в зависимости КТО пишет Сидоревич, А. Глёбус или кто-то выросший на Западе.
6
litvin Babrujskaha pavietu / адказаць
17.09.2019 / 17:28
  Анатоль   Сідарэвіч,  зразумела  , не пазбаўлены  суб'ектыўных поглядаў на падзеі  таго часу " дзякуючы"  найперш  сваёй  "сацыялістычнасьці"  да якой  часам  дадаецца рэлігійна-канфесійная  нецярпімасьць.  Таму каб праводзіць  нейкіі  аналііз 80-ці  рокавай даўнііны  трэ  быць , прынамсі  "беспартыйным".  А  каб  "крытыкаваць" прыбалтыйскія  урады (Летувы),  трэба  адзначыць, што  іхнія краіны  на той час былі  аб'ектамі  міжнароднага права.  А мы (БССР) - суб'ектам крамля. Таму з Летувай вяліся  перамовы.  А ў нас "войскі крамля"  перайшлі "польскую мяжу". Такую ж  - з захаду  (крыху раней) перайшлі  войскі  вермахта.   Пазьней  сацыялісты (нацысты) сустрэліся  з  сацыялістамі(бальшавікамі), ды й "адзначылі  перамогу" (пабіўшы  "пшэкаў")  сумесным  парадам....  Дык  што адзначаць  "17-га верасьня" ?... Тым больш  даваць гэту  назву вуліцам?
0
Валерый / адказаць
17.09.2019 / 20:18
Хрушчоў увёў гарантаваную аплату працы ў калгасах і пенсіі для калгаснікаў". Гэта былі гарантаваныя працадні "палачкі", за якія давалі збожжа, сена і г.д. А грошай зусім не давалі, бо калгас быў убытачным . Гэта я пра калгас "Праца" Капыльскага раена. Праўда, ужо  у 1964 годзе я, паступіўшы у БДУ, атрымаў даведку, што сярэдні даход на чалавека у маіх бацькоў складае 7 рублеў у месяц, хаця хадзілі на працу яны кожны дзень.  А пашпарт мне не давалі, пакуль не прынес у сельсавет выклік з БДУ. А без пашпарта нікуды з калгаса не выедзеш. Так што прыгоннае права было адменена толькі пасля 1964г. Дарэчы, я сярэднюю школу закончыў яшчэ пры керасінавай лампе. 

https://nn.by/?c=ar&i=237484
13
Паляк з Польшчы / адказаць
17.09.2019 / 20:26
Анатол Сідарэвіч: "Я чытаў у кнізе ўспамінаў Войцеха Ярузельскага, што мудры Чэрчыль у час вайны сказаў дзеячам польскага эміграцыйнага ўрада: «у 1920-м Польшча надта далёка зайшла на ўсход»" - Ярузэльскі быў камуністам, здраднікам, праводзіў савецкую палітыку ў Польшчы. Гэта не самая лепшая крыніца інфармацыі пра польскую гісторыю. А "мудры" Чэрчыль ... чвэрць планеты была кантралявана яго краінай. Я не думаю, што ён меў маральнае права сказаць што-небудзь пра польскія межы
1
Жвір / адказаць
17.09.2019 / 20:34
Паляк з Польшчы,
Я не думаю, што ён меў маральнае права сказаць што-небудзь пра польскія межы
https://nn.by/?c=ar&i=237484#startcomments
Тут Сідарэвіч кажа, калі Вы не заўважылі,..а гэта зусім не Чэрчыль,..калі што...
8
Паляк з Польшчы / адказаць
17.09.2019 / 20:46
Рэдакцыя пiше: "Гэты апошні падзел некаторыя называюць пактам Пілсудскага — Леніна. Думаецца, тэрмін слушны." не, неслушны. Пілсудскі хацеў узнавіць ВКЛ. У саюзе з Польшчай. Як і раней. На жаль, большасць польскіх дэпутатаў у Рызе былі прыхільнікамі інкарпарацыяналісцкіх ідэй Дмоўскага. На жаль, таксама i беларусы і літоўцы не захацелі слухаць Пілсудскага і ўзнаўляць шматнацыянальную дзяржаву ВКЛ
3
Ganz / адказаць
17.09.2019 / 22:04
Паляк з Польшчы,
Я не думаю, што ён меў маральнае права сказаць што-небудзь пра польскія межы


https://nn.by/?c=ar&i=237484#startcomments
Ды няўжо? А хто даваў маральнае права Польшчы захопліваць чужыя тэрыторыі? Як адным -- дык усё можна, а іншым чамусьці трэба глядзець на усё гэта нахабства і маўчаць.
 
5
Паляк з Польшчы / адказаць
17.09.2019 / 22:05
"Грошы з Заходняй Беларусі ішлі на разбудову метраполіі, на ўтрыманне немалога, але тэхнічна адсталага войска" - Польшча відавочна была дрэннай краінай... Яна прымусіла людзей плаціць падаткі, а грошы трацілa на бескарысную непатрэбнyю армію
3
Кажыма праўду / адказаць
17.09.2019 / 22:16
не для комментария,а для редакции, трохі разгарну ваш каментар.

Літаратура пра Заходнюю Беларусь (творы ёсць у сеціве):

Адамчык Вячаслаў

• тэтралогія: раманы «Чужая бацькаўшчына» (1978), «Год нулявы» (1983), «І скажа той, хто народзіцца…» (1987), «Голас крыві брата твайго» (1990) – міжваенны час - ІІ сусветная вайна.

Гніламёдаў Уладзімір

• трылогія: раманы «Уліс з Прускі» (2006) – пачатак XXст., «Расія» (2007) – 1915г., «Вяртанне» (2008) – 1922г.;
• раман «Валошкі на мяжы» (2004) – міжваеннае дваццацігоддзе;
• раман «Вайна» (2010) – ІІ сусветная вайна;
• раман «Пасля вайны» (2015).

Далідовіч Генрых

• трылогія: раманы «Гаспадар-камень» (1984), «Пабуджаныя» (1988), «Свой дом» (1989) – пярэдадзень І сусветнай вайны - 1918г.;
• раман «Заходнікі» (1992) – канец 40-х - пачатак 50-х.

Пясецкі Сяргей

• раман «Пяты этап» (1934) – шпіёнства ў міжваенны час;
• раман «Каханак Вялікай Мядзведзіцы» (1937) – кантрабанда ў міжваенны час;
• раман «Запіскі афіцэра Чырвонай Арміі» (1948) – 1939-1944гг.

Чытайма сваё!
9
Паляк з Польшчы / адказаць
17.09.2019 / 22:25
"«НН»: У межах БССР беларусы займелі пэўныя атрыбуты дзяржаўнасці." - Думаю, вы ігнаруеце Курапаты. Польшча - можа не вельмі прыязная дзяржава, асабліва дла камуністаў, якія ставялi пад сумнеў яе межы, але Курапатау у Польшчы не было. Як гетая атрыбуты дапамагалі тым людзям, якія былі забітыя у 1937-41?
2
litvin Babrujskaha pavietu / адказаць
17.09.2019 / 23:10
Aleh,
 Упершыню  з Вамі  згаджаюся(наконт  "аб'яднаньня" і "дапамогі" "брацкага  народа")  Рэспэкт!    ....  Яшчэ  дадам:  бальшавікі  амаль нічога новага  не вынайшлі ў  справе асыміляцыі ды паняволяньня  народаў,- усё   з  "царскай  Расеі", выкарыстоваючы  сацыяльна-клясавы  прынцып  нават там дзе ён не патрэбны,  дзеля  "зьліцьця(асыміляцыі)  іншых народаў.
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера