Даслаць навіну
Знайсці
4
Мордехай В. / адказаць
23.05.2019 / 18:44
Падла (падаль) па аналогii cа ścierwo.

 І асабліва сапсаваліся пасля прыезду Свеціловіча. Месяц пражыў тут, падла, а нашкодзіў нам горш за пажар. Чатырох хлопаў з рук суда выдраў, паскардзіўся на двух дваран (с - Караткевiч,  Дзiкае паляванне)
12
bane / адказаць
23.05.2019 / 18:49
Курва !
14
Матёрый / адказаць
23.05.2019 / 19:04
Вялый.
10
Сергей Старый / адказаць
23.05.2019 / 19:29
Калі асабліва абразліва, без аніякай надзеі на будзь якія адносіны у будучыні - курва нямецкая.

3
Ivan / адказаць
23.05.2019 / 19:37
Цытра
3
Неабыякавы / адказаць
23.05.2019 / 20:01
  Калі  не лярва, то "ах ты, кароста!".
2
Зьмiцер / адказаць
23.05.2019 / 20:04
Курва.)
3
Вітольд / адказаць
23.05.2019 / 20:12
Вэльва.
1
HENRIK KWINTA / адказаць
23.05.2019 / 20:15
Качанава.
3
Nokia / адказаць
23.05.2019 / 20:16
Лярва ?
3
Усяслаў / адказаць
23.05.2019 / 20:54
Цытра
3
Павел / адказаць
23.05.2019 / 20:54
ЛЯРВА (Паўночны Захад Беларусі).
1
Лях / адказаць
23.05.2019 / 21:17
Стэрвоза
1
фелікс / адказаць
23.05.2019 / 21:35
У нас на Гомельшчыне зухаватых жанчын называли "найда"
9
Ген Жэстачайший / адказаць
23.05.2019 / 22:40
Стерва и по-белорусски будет «сцерва», и не надо ничего выдумывать. Синонимы, это все же немножко другое... Происходит от древнеславянского (стерво, стрва) - падаль, труп. Но с сегодняшним толкованием не все просто, если женщину называли «стервой», к падали отношение она скорее всего не имела (и даже близкое - «падшая» не синоним). Думаю, стерва производное от «стервятник» (те «хищник»). Хотя стервятник, он же - падальщик... Несколько коротких рассуждений, хотя по факту тема для большой статьи: 1. Корневые согласные - «стр» часто в словах с отрицательной коннотацией: струпья, страдания, страда. 2. Не из этого ли корня и наши «страўнік» і «страва»?
23
хамса / адказаць
24.05.2019 / 06:32
ни ума, ни фантазии.. а як бы вы самі назвалі? вось мая маці кажа, напрыклад, на жанчын -  'клізма'
..
проста так.. з рубрыкі 'кажуць дзеці' 'Ребенок (3 года):
— Если коту поставить клизму, это будет катаклизма.'
11
хамса / адказаць
24.05.2019 / 06:35
а ці ведае выкшталцонае спадарства, якое азначэнне слова дае тлумачальны слоўнік?
'Сцерва - назоўнік | мужчынскі і жаночы род - Подлы чалавек, нягоднік.'
..
так-то вось - у мужычковым родзе.. а тое накінуліся тут, як звычайна, на жанчын
1
Алёна К. / адказаць
24.05.2019 / 07:58
Больш за ўсё падыходзіць "цытра")))
2
Жвір / адказаць
24.05.2019 / 08:38
Fotka da artykula niaūdalaja, tak i zapišycie !
4
Зьмiцер / адказаць
24.05.2019 / 08:56
Спадарыня хамса, тысяча прабачэнняў, а курва - гэта таксама пра мужчын? Сьціх у чаканьні страшнай праўды. 
16
Satan / адказаць
24.05.2019 / 10:14
Беларуская абшчэственасць ва усей красе. И сука, и падла, и даже КУРВА... Хотя кто такая стерва? Прост женщина с характером. Скандалистка и эгоистка. При чем здесь проститутка, детки??? Стерва может быть преданной как собака, но с ней нужно уметь общаться. Короче, сходите Игру Престолов посмотрите, там говорят сексуальные сцены были. Хотя я их почти не заметил.
Алесандр Рыгорыч, трэба срочна увесци в РБ ислам!!! А то беларуские мушшыны скоро все перестреляются и перевешаются из-за того, шо женщины им не подчинаются. Из кого тогда милиционеров набирать будете? Срочно! Ислам!

4
Жвір / адказаць
24.05.2019 / 10:41
Satan,
И сука, и падла, и даже КУРВА... Беларуская абшчэственасць ва усей красе.

https://nn.by/?c=ar&i=230994#startcommentsSatan nie pakliopničaj. :)

U bielaruskaj movie navat slova adpaviednaha niama, jak bačys, na koļki bielarusy daliokija ad pryciasnieņnia dy hvaltu nad žančynami ... Usie zamiežnyja sloūcy... Dyk pry čym tut bielaruskaje hramadztva ? Vam aby burbalki puscic`... u vadzie...:)
6
Мордехай В. / адказаць
24.05.2019 / 10:47
А вось хамса мае рацыю. Сцерва i падла - гэта славянскiя вытворныя ад слова "падаль", менавiта аб характары чалавека. Бяз рознiцы да мужчыны цi жанчыны.
Тады як курва ды лярва маюць пэўную сэксуальную канатацыю.
Усiм дае - курва! А мне не дала - курва!

А тое, што ў рускiм свеце славянскiя словы выкарыстоўваюцца як "блатныя"... Гык, дык там "цацкi" - гэта "хабар", якi складаецца з ювелiрных вырабаў. Што нам, з-за быдла, выкiдваць словы з мовы?
3
хамса / адказаць
24.05.2019 / 11:07
Зьмiцер,  а што - палiтыкi (i некаторыя журналiсты), якiх адно толькi i можна назваць, што гэтым словам, не мужчыны? ну дык i бачна)

3
Зьмiцер / адказаць
24.05.2019 / 11:35
Спадар Satan, а як адэкватныя жанчыны могуць падпарадкоўвацца інфантылам, якія, заліўшы вочы, б'юць дзяцей, мардуюць катоў ды пастаянна скавычуць? А інфантыламі, якія, заліўшы вочы, б'юць дзяцей, мардуюць катоў ды пастаянна скавычуць, мужчыны становяцца таму, што іх выхоўваюць пераважна жанчыны. Такая вось горкая дыялектыка сучаснасьці. Што датычыцца сцерваў, курваў, лярваў et cetera, альбо звычайных жанчын - то так, зь імі трэба ўмець абыходзіцца. Для гэтага неабходныя, па-першае, мазгі, па-другое, адпаведны эмпірычны вопыт узаемадзеяння з жанчынамі. Праз некаторы час пачынаеш "прасякаць" некія агульныя рысы іх псіхалогіі. Ну і, натуральна, выкарыстоўваць гэтыя веды. Аніякі іслам гэтаму не паспрыяе. У пэўнай меры паспрыяць гэтаму  можа, іншалла, напрыклад, паглыбленнае вывучэньне твору Пялевіна "SNUFF".) А лепш за ўсё, спадары палкоўнікі, праводзьце палявыя дасьледаванні.
5
metsavend / адказаць
24.05.2019 / 11:39
Шлёндра.
3
Satan / адказаць
24.05.2019 / 11:53
Жвір, ня бачу :) Цытра на самом деле означает приблизительно тоже, что и стерва. Другой вопрос, что это устаревшее слово. Поэтому я согласен с Геной Жэстачайшым. Сцерва и сцерва. Нечего тут всяких курв и лярв тащить, которые аналогичны русскому слову бл* А бл* - это таки проститутка.

>na koļki bielarusy daliokija ad pryciasnieņnia dy hvaltu nad žančynami
Не надо мне тут заливать. Современные беларусы через одного своих женщин бьют. И хорошо, если просто кулаком. И при ВКЛ таки тоже били. Беларусы далекие не от гвалту, а от понимания, компромиссов и буддизма в конце-концов.

Мордехай В.
Падла в современном понимании - это человек, которые делает гадости да срёт тебе на порог. Это далеко не аналогично пониманию "стерва". Современному опять же, мы не 16 веке всё-таки живем. Вот знаю я одную семью, баба там ну 100% стерва. На неделю три скандала и слышно эти скандалы в радиусе 20 метров. Ну, и чо... а ничо...20 лет в браке, четверо детей. Не думаю даже, что она изменяла мужу. Или вот с лет 10 назад домогалась меня тоже одна классическая стерва. Умная, красивая, при бабках... но 100% эгоистка и скандалистка. Я тогда короче почесал репу и меня сдуло ветром)) Но иногда жалею. Весело было бы наверное с ней жить. А так вот чуток скучновато.
4
хамса / адказаць
24.05.2019 / 12:34
Рээд., гляджу вось на апошнiя тэмы у рубрыцы Мова.. для чаго гэта i для каго гэта вы словы падбiраеце?)

3
Satan / адказаць
24.05.2019 / 13:35
Зьмiцер, пониманию ислам естественно не поспособствует. Но уверен, многим соотечественникам понравится Коран, который устанавливает власть мужчин над своими  женщинами и разрешает их избивать. А за измену и камнями забросать же можно. О, наши инфантилы будут счастливы!
В остальном согласен.
1
Жвір / адказаць
24.05.2019 / 13:42
Satan,
Цытра на самом деле означает приблизительно тоже, что и стерва...
Nie, nasamreč heta aznačaje strunny muzyčny strumant taki... To bok, u dačynieņni da žančyny, heta značyc`, što jana piaščotnaja, milahučnaja, praniknionaja, dušeūnaja,.. i hučyc` "pry hetaj spravie", jak dobraja piesnia... Vos`, što Цытра на самом деле означает ... A Vy kažacie -  scierva ! :))
Современные беларусы через одного своих женщин бьют.И при ВКЛ таки тоже били.
Nie. Kateharyčna. U VKL žonka mahla na muža navat u sud padac`, za niespaūnieņnie supružnaha doūhu ! I muž pry hetym toļki patylicu čuchaū, saramliva dy vinavata. Nu, a žonka što toļki na jaho nie valila tamu suddzi... Tut pra heta pisali... Fakt.

Sučasnyja bielarusy taksama žonak nia bjuc`, navat kali tyja na ich kidajucca. Nu, moža admachnucca krychu, jak ad nadajedlivaj muchi, moža navat i ū halavu joj pry hetym patrapiac`... Vy ž viedajecie: milyja hryzucca -  toļki ciešacca... Vos` tak vos`... :)
2
Satan / адказаць
24.05.2019 / 13:52
Жвір, блин, ну что вы мне тут рассказываете... я знаю, что цытра - это муз.инструмент. Но я какбэ сам родом то из Западной Беларуси и слышал в каком значении оно употребляется.  Это именно стерва. Скандальная, недовольная, бубнящая и т.д.  Блин, сгоняйте чтоле сами да поспрашивайте у людей, кто старше 70. Это очень распространенное слово.
1
Зьмiцер / адказаць
24.05.2019 / 13:58
Спадар Satan, не надта абадуюцца нашыя інфантылы панаванню Карану ды шарыяту: як жа ж тады гарэліцу піць? Алах, можа, і закрые вочы, а вось шарыяцкая паліцыя - не. Ухопяць ды сьпішуць сраку бізунамі, як у Саудаўскай Аравіі, на горкі яблык. 
2
Satan / адказаць
24.05.2019 / 14:05
Жвір, по поводу ВКЛ. Во-первых, я с верующими давно не спорю) Во-вторых, мне лениво ща качать с гугла.драйв свою личную библиотеку на 30 гигов и искать там сканы с судебными делами тех времен, потом заливать их, кидать пруфы.... Ай ну) А я листал такое. В свое время. А потом мне как обычно, стало скучно)  Но не всё в том ВКЛ было так радужно, как вам хочется верить. В принципе, это была обычная средневековая страна на уровне Англии или Франции. Но в Англии и Франции тех времен тоже было не очень жить. Особенно, если ты не воин Войска Христова) Средневековье воообще не очень такой период для счастливой жизни. Но, если вам нравится, то когда я изобрету машину времени, могу вас отправить туда первым. Если еще кто желает, подавайте заявки.
1
Жвір / адказаць
24.05.2019 / 14:14
Satan,
Это именно стерва. Скандальная, недовольная, бубнящая и т.д.
Navošta mnie ū Vas padbrestak hnac`, čuū ja hetaje slova. Tam u Vas jašče kažuc`, što mužyki pierad žonkami na цытраx chodziac`... jak pa strunach... Adsiuļ i slovu taki sens dali, niebielaruskaje jano...

Nie, nu, byvali peūna vypadki, kali bielarusy bili žonak. Inakš adkuļ by ūziacca takoj piesnie (uryvak):

раззлаваўся дзед на бабу ды ўзяў саламінку,
пабіў бабе галаву, галаву ды спінку,
voj joj joj, галаву ды спінку...

Chto slovy viedaje ? :))
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера