Даслаць навіну
Знайсці
10
Виталий / адказаць
13.06.2018 / 08:59
Образование Беларуси при новом министре Карпенко стала деградировать семимильными шагами.

Отменили экзамены в гимназии(дети стали меньше готовиться), в тех же гимназиях при изучении английского с сентября перестают разбивать класс на 3 группы - станут разбивать только на две: знания английского ухудшатся, учителя английского потеряют работу.

В БГУ закрыли институты с лучшим уровнем образования: Институт Бизнеса и Менеджмента Технологий и Институт Журналистики, БГУ потерял в мировом рейтинге десятки строк.

И так далее - реформы делаются для понижения умственного потенциала белорусов...
14
Merlin / адказаць
13.06.2018 / 09:38
Интересно, как может современный человек закончить школу и быть настолько узколобым, что не иметь базовых знаний по астрономии? Это ведь мир, который нас окружает. С таким подходом и белорусский язык можно убрать за отсутствие необходимости в жизни. Но ведь образование - это культурный уровень человека. И язык и астрономия нужны.
5
Lidia / адказаць
13.06.2018 / 09:53
Прабачце мяне, тыя сумленные настаўнікі, што яшчэ працуюць у нашых школах, але на мой погляд беларуская адукацыйная сістэма сёння мае дзве галоўныя мэты:
1) рэзэрвацыя дзяцей ад бацькоў у працоўны час, каб апошнія маглі адпрацаваць свае заробкі;
2) застрашэнне і заняволенне большаці бацькоў і студэнтаў і ўзяццё ў закладнікі дзяцей самай актыўнай меншасці пасродках шантажу ўключэннем сем'яў у так званы СОП з усімі наступствамі.

А што да прафанацый, яны вынікаюць з таго, што сапраўдныя мэты адукацыйнай сістэмы не адпавядаюць дэкляраваным.

10
Кантактны заапарк / адказаць
13.06.2018 / 09:58
Астрономию убрали, зато попов в школу пустили. Теперь некоторые всерьёз думают, что Земля плоская, а на небе сидит невидимый мужик закутанный в простыню. Продолжайте в том же духе. Нас ждёт успех!
3
Яўген / адказаць
13.06.2018 / 09:59
Чарчэнне патрэбнае для развіцця трохмернай інтуіцыі. Вельмі выразна відаць была розніца паміж студэнтамі, які папярэдне вывучалі ў школе чарчэнне, і пазнейшымі, якія не вывучалі. Апошнія не могуць зрабіць царцёж пры развязанні задач (аксанаметрыю тую ж, слова нават такога не ведаюць). А без трохмернай інтуіцыі і камп'ютарныя праграмы не дапамогуць. 

Таксама дрэнна выкіданне вектараў с праграмы вывучэння матэматыкі. Засталіся вектары толькі ў выглядзе стрэлачак на фізіцы. 

Можна саказаць "не ўсім патрэбна", але рэалізаваная канцэпцыя "нікому не патрэбна", падзялення на. "гэтым патрэбна, гэтым -- не" няма.
5
гарадзенка / адказаць
13.06.2018 / 10:07
Вельмі добры артыкул, удзячнасць спадару Андрэю за разважанні, за ўзважаны і разам з тым хвалюючы погляд на цяперашняе і будучае ў адукацыі.

Абсалютна згодна з аўтарам пра жахлівыя масштабы навучання дзяцей падману, дайшло да такога стану, што дзеці ўспрымаюць гэта за правіла. Чаго варты падтасоўванне і прыўкрашванне, за адну толькі падрыхтоўку да адкрытых урокаў, калі кожны вучань заранёў знае што павінен сказаць, трэба забараніць такое. Дайшло ўжо да дробязей, перад прыходам санстанцыі ў класах хаваюць сметніцы без накрывак у шафы, вядома дзеці прызвычайваюцца да абману і паказухі, але чамусці нікога не цікавіць, а  куды выкідаць смецце. Сітуацыя зараз такая - усіх задзяўбла паказуха і падман, але пакуль будзе існаваць вылікая колькасць "правяраючых", якім трэба апраўдаць сваё абсалютна непатрэбнае і паразітнае існаванне, так усё і будзе працягвацца.

Згодна з аўтарам і да ацэнкі асобных момантаў  працы міністра Карпенкі. Добры прыклад з ЦТ. Думаю, што таксама добра атрымаецца і з гімназіямі. Можа хто не ў тэме, але гімназіі зараз ператварыліся ў карумпаваныя схемы па выкачванню грошай з бацькоў. Прычым без падстаў. Да добрай адукацыі там вельмі далёка, адныя "панты". З адменай экзаменаў падтрымліваю, любы экзамен гэта стрэс, а дзеці яшчэ замалыя, каб пераносіць такія нервовыя нагрузкі.
4
студэнт / адказаць
13.06.2018 / 10:12
Нібыта і па дзелу, але ўсё адно патыхае саўком. Ня справа ўніверсітэта вырашаць, якія мовы "запатрабаваныя", а якія не. Калі хоча чалавек вывучаць французскую мову - калі ласка. Хоць бы і не было ў тым патрэбы для эканомікі дзяржавы. Ёсьць адукацыя, а ёсьць рынак працы. Дарослы чалавек сам здольны зараннёў выбраць сабе запатрабаваную прафесію. Гэтак сама, як і мае права вучыцца на егіптолага ці немаведама каго яшчэ "незапатрабаванага".
5
Коля / адказаць
13.06.2018 / 10:20
Ну астрономия нужна для общего развития. Как и биология с историей, физикой и химией. Для всех без исключения. А иначе расцветает религиозность и теория плоской земли. Вибирать предметы должны профессионалы, а не дети. Навыбирают блин)) поменьше и попроще)) что нужно делать? Материальную базу школ существенно улучшить. Завабить в школы мужиков-учителей с помощью высокой зарплаты. Они лучшие учителя.
3
bara / адказаць
13.06.2018 / 10:29
Калі нават сама "Наша Ніва" міма вушэй прапускае ціск на хлопцау, што спрабалі ладзіць лецыі па кампутарным навукам на беларускай мове, а зараз , ужо на пряцягу 2 год страждаюць ад дзяржаўнага прэса,  - то што ўжо казаць? Вунь - учоры ператрусы зноўгу чарговыя у гэтай бядноты былі - шукалі грошы (а што ж яшчэ) -- а паважаная "Наша ніва" маўчыць. Добра, хоць Белсат яшчэ штось робіць.   Адукацыя... Школкі.... А дакладныя навукі - што, беларуская мова - бедная, а , "Наша Ніва" ?
  
4
Антось / адказаць
13.06.2018 / 10:30
Дзіўна што і познесавецкая адукацыя і ў 90 было тое самае, але пры гэтым беларусы па маіх назіраннях у сярэднім лепш адукаваныя за замежнікаў ажно да ўзроўню PhD/кандыдат навук. Вось дзе ў нас сапраўды прафанацыя. На захадзе людзі у большасці добра ведаюць тое, чым яны зарабляюць грошы, і нічога іншага. Можа гэта і ўзбагачае іх матэрыяльна, але ў нечым вельмі моцна прыніжае. Там быць адукаванай, разнастайна развітай і цікавай асобай - прывілей вышэйшых слаёў грамадства.
8
василь / адказаць
13.06.2018 / 10:44
Не могу  согласиться с отменой черчения в школе. Элементарные познания в этой области необходимы в обыденной жизни. Квартира, дом, дача, мебель, стройка, простейший  проект требуют минимальных знаний. Да и мыслительный потенциал развивается и повышается.
А мужчину без этих знаний я вообще не представляю как Мужчину.
5
Абажаю Неабгрунтаваныя Сцверджанні / адказаць
13.06.2018 / 10:58
Окей, там прыводзіцца шмат "статыстычных" дадзеных: пра ператварэнне астраноміі ў поафнацыю, пра "большасць выкладчыкаў фізкультуры - жанчыны"... А можна спасылкі на такую статыстыку?
4
Leikobel / адказаць
13.06.2018 / 11:43
А раньше, лет тридцать разве было по-другому? Все одинаково и все одинаковы. Большинстве своём в этом возрасте! Не надо этого старческого брюзжания!!
5
хамса / адказаць
13.06.2018 / 11:43
гаворыце, што завучванне не ёсць добра, і ў той жа час праслаўляйце цт (цудатворнае цт) але яно не выяўляе творчы патэнцыял.. усерадняе навучэнцаў.. у саюзе адзін час практыкавалі цт, а потым, прааналізаваўшы вынікі, адмовіліся
6
ЯНКА / адказаць
13.06.2018 / 11:45
★ Прапанаваць прыбраць астраномію можа толькі цемрашал. ★
1
хамса / адказаць
13.06.2018 / 11:58
і фізкультуру закрануў аўтар, і чарчэнне.. а самага галоўнага не крануў - расейскую мову.. прынцып яе выкладання.. чаму расейская мова выкладаецца па той жа схеме, што і родная? замежная мова выкладаецца не так.. і чаму ёсць прадмет расейская літаратура і няма замежнай? чаму літаратура адной толькі краіны вывучаецца так падрабязна, як свая? дзеці вырастаюць на чужой культуры
1
крывавая гэбня / адказаць
13.06.2018 / 12:00
ну да, образование. а родители, общество, читаем все мы, тут вообще не при чем!
2
Танчык / адказаць
13.06.2018 / 12:07
Галоўная праблема - дзяржаве не патрэбны разумныя, адукаваныя, свабодныя, адказныя людзі, бо такім людзям мазгі прапагандай не сапсуеш і не прымусіш рабіць за капейкі і галасаваць закрытымі вачыма. А ўсе астатняе - гэта вынік.
2
Юрась Беларус / адказаць
13.06.2018 / 12:49
Я пачну з галоўнага - з розных канцэпцый заходняй і савецкай адукацыі. Які чалавек на выхадзе са школы патрэбны сучаснаму заходняму грамадству? Патрэбны свабодны чалавек, які ўмее самастойна вырашаць свае праблемы, які адразу пасля школы добра ўсведамляе, куды ён пойдзе. Які чалавек патрэбны савецкаму (лукашысцкаму) грамадству? Патрэбны раб, які сам нічога ня можа, які будзе слухаць усе ўказіўкі начальства, хадзіць і выпрошваць у яго грошы. У гэтых супрацьлеглых каштоўнасцях суадносна закладзены і розныя падыходы ў заходняй і савецкай адукацыі. Калі ўдакладняць больш канкрэтна, патрэбны не адзін артыкул па гэтай тэме, а некалькі ўзаемазвязаных артыкулаў. Каб акрэсліць, асвятліць усе цьмяныя куткі савецкай адукацыі, сфармуляваць свае прэтэнзіі да яе і пачаць школьную рэформу іменна са змянення яе канцэпцыі на заходнюю. Патрабаванні бацькоў, дзяцей, працадаўцаў знізу да савецкага дыназаўра школьнай адукацыі не даходзяць. Ён ужа напалову з'едзены. але ўсё адно крычыць, што ён жывы.
7
астраном / адказаць
13.06.2018 / 12:50
Нешта Дынько загнуў пра астраномію! Я рэспубліканскі алімпіяднік па астраноміі і гэта дазвоіла мне паступіць безь іспытаў. Астраномія паказвае, як Сусьвет пабудаваны на самай справе, а то вось так і зьяўляюцца розныя "пляскатазямельнікі" і да іх падобныя. Каб было іх менш, трэ яе выкладаць. Праблема не ў астраноміі, а ў выкладчыках. У мяне была вельмі файная настаўніца, якую было вельмі цікава слухаць, і ніхто ня спаў. Тым больш у 21ым стагоддзі, калі кожны год новыя адкрыцьці ў астрафізіцы і Марс робіцца дасяжным.

Вось непатрэбныя ўрокі працы я б дакладна прыбраў. Хоць настаўнік быў вельмі файны, урок быў або сон, або разважаньні аб палітыцы => марнаваньне часу :)
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера