Даслаць навіну
Знайсці
14
Андрэй Ананьеў / адказаць
13.03.2018 / 09:23
Тут прыведзеныя цытаты паўтораныя ўжо сотні разоў. Але важна усвядоміць тым, каму гэткае усведамленне гісторыі Беларусі не падабаецца, што менавіта так, а не як-небудзь інакш думаюць і успрымаюсь сваю гісторыю, сваю тоеснасць вельмі шмат беларусаў. У тым ліку і я. Далучаюся да словаў святара. Унія - трагічная старонка гісторыі маёй краіны, якая раскалола і без таго падзеленае рэлігійна і сацыяльна грамадства Княства XVI ст., і прывяла да таго, што сяляне і частка мяшчанства ўжо зусім не адчувала сябе адным народам з шляхецтвам, што зрабіла магчымым вельмі лёгка уплываць суседнім краінам (найперш Маскоўскаму княству, пасля царству) на палітыку ўжо усёй Рэчы паспалітай і ўрэшце знішчыць яе. Таксама гэта ўзмацніла рэлігійны індэферэнтызм (якія некаторыя лічуць талерантнасцю), калі людзі імкнучыся захаваць сваю маёмасць і сваё жыццё лёгка пераходзілі з адной канфесіі ў другую і ўрэшце прывучаліся не верыць зусім нікому, у тым ліку і свайму суседу па вуліцы. Беларусы, якія не здолелі захаваць вернасць праваслаўю, пасля даволі лёгка адмовіліся і ад уніі. Але калі прыгледземся ўсё ж за Праваслаўную Царкву змагаліся больш рашуча. Тут і брацтвы, і супраціў мяшчанаў, і шырокі ўдзел у казацкім войску. Але здрада шляхты, адсутнасць палітычных правоў у сялянаў і мінімальныя правы месцічаў канешне ж прыдушыла гэты супраціў вывела яго па-за межы той заканадаўчай культуры з якой вымушана была мірыцца нават і Масква, бо і яна мела праблемы сацыяльнага характару (узмацненне прыгнёту). Акрамя гэтага адсутнасць шырокай шляхецкай і магнацкай падтрымкі (а яны і сапраўды, здрадзіўшы сваёй дзяржаве, за рэдкім выняткам, пачалі адчуваць сябе часткай менавіта вялікай Польшчы) ускладніла і набыццё нашай Царквой самастойнасці тады калі гэта яшчэ было магчыма. Так што спадарства, вось так. Вам не падабаецца такі светапогляд? А мне не падабаецца унія. Для мяне яна не прымальная. Вы прапагандуеце за унію, я прапагандую супраць уніі. За Праваслаўную Царкву.
2
СКЮП / адказаць
13.03.2018 / 09:41
Ну дык слушна ўсё сказаў айцец ---- написал Генрих 24,, усё дакладна  сказау--  пишет  Юрый, одними словами пишет один и тот же  человек, но под двумя  никами,  бедные, неначитанные, с маленьким запасом  слов,  за копейку задавятся, но работать не хотят. Мы видим, кто является фундаментом РПЦ.
3
З..лы беларус / адказаць
13.03.2018 / 09:50
Пры новым «рэктары» папы ў БДУ актывізаваліся ? Мае спачуванні адэкватным выкладчыкам альма-матэр ... ці апошніх ўжо там няма? Поўная дэградацыя некалі першага ўніверсітэта ... праваслаўнутыя невукі форэвэ ?!
8
Быхаў / адказаць
13.03.2018 / 09:57
Андрэй Ананьеў
Так какое Православие принесла Москва в ВКЛ? Ефросиньи,Войшелка? Нет. Разумеется Уния ввергла ВКЛ практически в Гражданскую войну, как в Германии и Франции война протестантов с католиками. Была ли целью Москвы религиозность беларусов? Вряд ли, скорее политическая демонстрация силы, ведь унию в 19 веке многие покидали мирно и добровольно. 
0
Быхаў / адказаць
13.03.2018 / 09:58
Андрэй Ананьеў,
Так а где БАПЦ в РБ или они тоже униаты? Так какую религию предагают в РБ? 
12
Ластаука / адказаць
13.03.2018 / 10:14
Перша праваслауна царква у Беларусi з'явiлася у Х стагодзi, першы касцёл у XIV, стагодзi, yнiятство у XVII . Так пра што тут мовiць , хто тут першы, а хто другi, a пра трэцяга нават гаварыць няма што. Грошы перанаправiлi проста у Рым.
7
Быхаў / адказаць
13.03.2018 / 10:32
Андрэй Ананьеў,
Даже канцлер Сапега, который был довольно толерантным человеком, поражался методам униатов и не увидел в них единения. 
3
Тутэйшы / адказаць
13.03.2018 / 10:44
Дмитрий,  Ягайло крестили Яковом в православной церкви, но, чтобы стать королем Польши и присоединить ее к ВКЛ, пришлось ему принимать католичество и стать Владиславом. Помните - Париж стоит мессы. Варшава конечно не Париж. Но, согласитесь, королевская корона + Польша стоили мессы. Однако ни Варшава, ни Москва не хотят об этом вспоминать. А мы помним. И Яков для нас не предатель, а вот Семашко для белорусов -- Иуда.
3
Слвка Медяник / адказаць
13.03.2018 / 11:21
Ненадо лгать людям. РПЦ хочет просто собирать деньги с большего колличества прихожан. Я считаю что в Беларуси должна быть своя Беларуская церковь отдельно от российской.
4
Хром / адказаць
13.03.2018 / 12:02
Ластаука, а першы хрост Полацка учыніу Торвальд. І калі казаць пра фінансы то лепш ужо Рым, бо там і навука, і права, а што у маскве акрамя цемрашальства ды рабскага пакланеньня цару. Ёсьць статыстыка, якая паказвае, што краіны прыняушыя хрост ад Рыма маюць у разы лепшы узровень жыцьця чым тыя што пайшлі па праваслаунаму шляху.
1
Хром / адказаць
13.03.2018 / 12:06
Генрых Дваццаць Чацверты, а РПЦ не палітычная структура? Сам пуцін сказау, што роля царквы у прасоуваньне рускай ідэі за межы расеі. І вы хочаце сказаць, што гэта не палітыка?))) Ды не існуе больш палітызаванай царквы чым РПЦ.
7
Касабланка / адказаць
13.03.2018 / 12:19
Можа якому беларусу I падабаецца праваслауныя псалмы спяваць на латыне. Хай сабе спявае, але ж справа заужды была не у гэтым. Справа была у перападпарадкаваннi. У грошах як хочаця, у павялiчэннi рымскай паствы за конт беларускiх зямель. 
1
Хром / адказаць
13.03.2018 / 12:27
Дмитрий, усялякая царква гэта палітыка, а раскол царквы, што гэта была не палітыка? Дык стваральнікі уніі - гэта былі сьвятыя людзі, бо паспрабавалі аб'яднаць народ на тэрыторыі ВКЛ і Украіны адначасова не зрабіушы яго залежным ад суседніх народау.
0
Хром / адказаць
13.03.2018 / 12:32
Касабланка, уніяты не сьпявалі і не сьпяваюць на латыні, ня ведаеце не кажыце!!
3
Хвiлiнку / адказаць
13.03.2018 / 12:42
Ластаука,  

Перша праваслауна царква у Беларусi з'явiлася у Х стагодзi, першы касцёл у XIV, стагодзi, yнiятство у XVII .  
-----------------------------------

А першае капiшча паганскае - каля 3000 год да нэ. Дык якi вывад вы прапануеце зрабiць беларусам аб найбольш вартай рэлiгii на аснове таго, хто старэйшы?!
4
Быхау / адказаць
13.03.2018 / 13:07
Пора четко определиться,что РПЦ неотъемлемая часть россгос-ва и РБ она несет все изъяны россобщества. Ну если для РПЦ идеи 1839 года ближе апостолов и святых, я уже не говорю о Ефросиньи и др.,то какую религию они исповедуют? Уния вырвана из контекста белистории и несет сильный отпечаток Контрреформации. О какой беларускости может идти речь,если православные ВКЛ постоянно стремились к Автокефалию,а вместо этого получили гражданскую войну в ВКЛ,которой ловко воспользовалась Москва, так что беларуского в Унии. В свете новых фактов мы можем говорить о своеобразие и Автокефалии в ВКЛ, отличной традиции от Киева и от Москвы. Зачем в РБ чужие несуразности?
5
Ластаука / адказаць
13.03.2018 / 14:35
Хвiлiнку, менавiта такi i вывад
1
Алесь / адказаць
13.03.2018 / 19:24
Падкрэсленае - не пазіцыя айца Сергія, а яго пераказ пазіцыі удзельнікаў Полацкага царкоўнага сабора, пра што ў артыкуле і пазначана?
2
Anarkisto / адказаць
14.03.2018 / 10:24
Генрых Дваццаць Чацверты

Царква, створаная палітыкамі па палітычных матывах - ну хіба гэта не смешна?(с)

Гэта пра РПЦ? 
https://nn.by/?c=ar&i=206117(с)
2
Быхау / адказаць
14.03.2018 / 12:37
Я что-то не заметил,чтобы после отмены Унии у нас была восстановлена киевская традиция? Так все же политическую,либо религиозную роль нес 1839г. и какое Православие он нес нам до 1917г. , что с такой легкостью разрушали храмы, если брать общеимперскую перспективу?
4
Віталь / адказаць
14.03.2018 / 13:35
Bene, усім, хто ведае а. Сергія ў рэале проста сьмешна ад Вашых галаслоўных абвінавачваньняў. Калі ўжо беларускамоўнага (у паўсядзённым жыцьці) праваслаўнага сьватара РПЦ абвінавачваць у ''расейскай імперскай ідэялогіі'', то што казаць пра 90 адсоткаў расейскамоўных беларусаў?
1
Быхау / адказаць
14.03.2018 / 14:27
Віталь, Вроде о.Сергий Гордун известен христианскими добродетелями и вниманием к любой проблеме. Не фанатик и не клерикал в имперском духе, но и церковную позицию отстаивает. Вряд ли РПЦ обойдет такую тему как 1839г. Только для кого она будет знаковой в общественных мнениях? Ведь мир уже давно не средневековый .
2
AlesLit / адказаць
14.03.2018 / 20:36
А СК ня хочв правесці праверку наконт абразы пачуццяў вернікаў-уніятаў
1
Aljaksej / адказаць
14.03.2018 / 23:18
AlesLit, дык шмат на каго з тых, хто тут пакідае каментары па рэлігійных тэмах, СК можа завесці справу за абразу пачуццяў праваслаўных. Тэмы пра праваслаўных заўсёды падаюцца тэндэнцыйна і аднабакова, вышукваецца, як правіла, толькі негатыў. А ў каментарах дастаткова часта абразы па канфесійнай прыналежнасці.
3
Быхау / адказаць
15.03.2018 / 08:15
Так вроде мы Польшей никогда и не были,как и Русью? Это вроде все пропагандистские лозунги,лишенные обоснованности.
2
Ulad / адказаць
19.03.2018 / 08:38
Касабланка, адкуль Вашыя веды пра лацінку ў грэка-каталікоў (уніятаў)? З маскоўскай літаратуры? Ці Вы падліваеце алею ў вагонь?
Астатнім камэнтатарам: цераз такіх папоў, 
- якія толькі ўласнае права лічаць правым, а ўласны абрад лічаць адзінаправільным;
- якія адмаўляюць ў годнасьці іншым абрадам і людзям;
- якія крывяць гістарычныя падзеі на ўласны капыл;
- якія паважаюць сябе ў Хрысьце, а не Хрыста; - 
я стаўся ўніятам. 
І ня верне мяне ў расейскую праваслаўную царкву нават беларускамоўны поп, бо я ведаю, як ставіцца гэтая царква да беларуса і да Бога, для якога мы ўсе роўныя.
 
1
ПросТы... / адказаць
20.03.2018 / 22:02
- зараз ужо ня тые часы )
зараз, як-раз то той час, пра які казалі нашые старые..
"калі нягодным ня будзе тут  места, 
дзе б можна было ўтыркнуць свой язык паганы"
... 
Бацюшка Сергій..  маліцеся за тых, хто тут, пакуль-шчэ, як... как русский ))
дайце шанс РПЦ.. - падыміце там  сэнс умовы мовы )
- падыміце там, сярод вымучаных смыслаў, хацябы, сэнс аднаго слова.. 
- Сэнс )

0
Черная Русь / адказаць
21.03.2018 / 21:17
Быхау, историю читай.. Кояловича, например 
1
Денис / адказаць
22.03.2018 / 10:47
Вот оно оказывается что! По их мнению Иосиф Семашко является творцом белорусской нации и государства!!!!!!!!!!!

"Церковно-общественная деятельность митрополита Иосифа (Семашко) оказала значительное влияние на развитие белорусской культуры, становление белорусского национального самосознания и в конечном итоге послужила становлению современной белорусской государственности, отметил отец Александр."

http://church.by/news/mitropolit-pavel-govorja-ob-epohe-mitropolita-iosifa-semashko-my-prizyvaem-vseh-hranit-mir-na-belorusskoj-zemle
1
Лёха Головин (Минск) / адказаць
23.03.2018 / 19:45
 Самое главное  это то - что Беларусь никогда не была и никогда не станет  частью России !!! Всё остальное - совершенно не важно !...
0
памяркоўны / адказаць
26.03.2018 / 00:06
ня трэба негатыву.
узровень релігійнасці за часы савецкія стаў невялікі, патрэбны ж спакойны аналіз,  спрэчкі раз'юшаныя непатрэбныя.

Безумоўна у прадстаўнікоў усіх канфесій заўсёды будзе свая пазіцыя, гэта  ж трэба разумець.

Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера