Даслаць навіну
Знайсці
0
Вас, ойча, цытуюць / адказаць
31.05.2008 / 12:41
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,5263100,Konkordat_za_wyrzucenie_polskich_ksiezy.html
0
Анатоль Сідарэвіч / адказаць
31.05.2008 / 17:37
Я пісаў пра гэта і паўтараю. У Беларусі Каталіцкая Царква - гэта ўласна Рыма-Каталіцкая Царква, Грэка-Каталіцкая Царква, якая ня мае герархічнай завершанасьці (біскупа), украінская грэка-каталікі, якія пакуль што ня маюць свайго душпастыра ад архіўладыкі Любаміра Гузара, і жменька армяна-каталікоў. Бянтэжыць тое, што перамовы вядуць адны рыма-каталікі. Ведаючы, што сярод рыма-каталікоў маюцца аматары маскоўшчыны, якія за саюз з РПЦ гатовыя прызнаць Унію недарэчнасьцю і непатрэбшчынай, я асабіста трывожуся. Адно спадзяваньне - на Апостальскую Сталіцу. Ватыканская дыпляматыя мае шматвяковы досьвед, яна ня дасьць нікому абвесьці сябе вакол пальца. Па-другое, Сьвяты Пасад, трэба думаць, не дапусьціць ігнараваньня правоў каталікоў усходніх абрадаў у Беларусі, бо калі б дапусьціў... Пра гэта ня хочацца думаць.
0
Gorliwy Litwin / адказаць
31.05.2008 / 19:23
трэба адрозніваць супольнасць эўхарыстычную, і цывільную каталіцкую супольнасць. Калі казаць пра апошнюю – дык трэба, каб усе каталікі РБ інтэграваліся як мага шчыльней для вырашэння грамадскіх праблемаў. Вось менавіта ў гэтым аспекце нельга дапусціць дыскрымінацыі католікаў па мове (польская, беларуская...), нацыянальнасці (палякі, беларусы, літоўцы, літвіны...), абрадзе (лацінскі, бізантыйскі...) Аднак жа – хіба не беларускія нацыянал-сацыялісты, і сп. Анатоль у тым ліку, апошнія 100 з нечым гадоў дзеляць нас на "шчыра-сьвядомых" і "манкуртоў"? Дык давайце, можа быць, пераглядаць старую дыскрымінацыйную палітыку, якая збанкрутавала, а не рабіць прыгожую міну пры кепскай гульні?
0
Gorliwy Litwin / адказаць
31.05.2008 / 23:02
а чаму грэка-католікі мусяць дзяліцца на беларусаў і ўкраінцаў? якая паміж імі розніца? і што, і тыя, і другія мусяць будаваць асобныя гіерархіі? мне гэта незразумела, патлумачце неабходнасць. У лацінянаў РБ такога падзелу на нацыянальнасці няма, ён не прадугледжаны Кананічным правам. А мовы ў набажэнстве выкарыстоўваюцца розныя - беларуская, польская, літоўская, руская, англійская... дык хай бы і ў грэка-католікаў гэтаксама было, чым кепска?
0
Партызан / адказаць
31.05.2008 / 23:15
А я ўласна згодны зь сп. Анатолям. У гэтых гульнях заўсёды народ, асабліва беларускі, застаецца як мінімум па-за "вялікай гульнёй". А напраўду ім гандлююць па поўнай праграме. Зараз РПЦ МП, праз "рамачны" канкардат атрымала дзяржаўную манапольлю на праваслаўя ў Беларусі. Ніводная іншая праваслаўная юрысдыкцыя, нават Канстанцінопальскі патрыярхат, ня здольны зарэгістраваць падвор'я альбо парахфію. Праз перамовы Масквы і Рыму беларускія грэка-каталікі ня маюць уласнага япіскапа (візантысккага абрада), а украінцы - патрыярхату. Таму падобныя - "перамовы", "рамачна-пратакольныя" пагадненьня альбо канкардаты - гэта "гандлюючыя ў храме". А наогул, беларусам няма чаго чакаць добрага, а ні ад Ватыкану, а ні ад Масквы!
0
Аляксандар Шрамко / адказаць
01.06.2008 / 17:21
Тое, што Ватыканская дыпляматыя мае шматвяковы досьвед,бясспрэчна. Але гэта досьвед, які быў набыты ў цывілізаваным сьвеце. Цалкам магчыма, што ня ўсе падводныя камні “загадкавага Ўсходу” тут будуць улічаны. І вельмі сумняваюся,што “не дапусьціць ігнараваньня правоў каталікоў усходніх абрадаў”, бо Ватыкан гэта ўжо не адзін раз гэта рабіў. Акрамя таго, чамусьці, хаця у прэамбуле закону сказана не пра Рыма-Каталіцкую, а пра Каталіцкую царкву, лічыцца, што гэта не тычыцца уніятаў. Так лічыць дзяржава, так прымае і кіраўніцтва Рыма-Каталіцкай царквы. Тадэвуш Кандрусевіч, як мне паказалася, даволі ясна дыстантуецца ад грэка-каталікоў.
0
Партызан / адказаць
01.06.2008 / 19:27
Магчыма, гэта той рэдкі выпадак калі я цалкам згодны зь думкай А. Шрамко аб адносінах Ватыкана да беларускіх уніятаў і да ўніяцізна наогул. Гэта ня толькі вядомыя Баламандзькія пагадненьня, гэта рэальная палітыка. Раю паглядзець ролікі аб наведваньні дзярсакаратаром Ватыкану Ўкраіны: Пры падпісаньні дакумэнтаў у Львоўскае мэрыі япіскапы ЎГКЦ яўна былі "на другім пляне". Ватыкан укладае міліёны еўра ў будаўніцтва рыма-каталіцкіх касьцёлаў па-за Галічыной, вядзе набажэнства па-украінску і г.д. Але грэка-каталікі ад Ватыкана гэтакай падтрымкі ня маюць! Дарэчы, зь прыходам новага Папы ўсё больш г-каталіцкіх сьвятароў памянае не "патрыярха" (як гэта было пры Яне Паўле ІІ), а "вярхоўнага архіяпіскапа" Любяміра (Гузара). Бясспрэчныя знакі. А ў Беларусі... без уласнае ярархіі... "Як бы не хварэла, абы памёрла",-гэта дывіз Кандрусевіча.
0
Gorliwy Litwin / адказаць
01.06.2008 / 20:10
абс. большасць грэка-каталіцкіх парафій базіруецца ў лацінскіх храмах і ніхто іх не крыўдзіць.
0
Анатоль Сідарэвіч / адказаць
02.06.2008 / 13:30
Gorliwy Ltwin пытаецца: а чаму грэка-католікі мусяць дзяліцца на беларусаў і ўкраінцаў? якая паміж імі розніца? і што, і тыя, і другія мусяць будаваць асобныя гіерархіі? мне гэта незразумела, патлумачце неабходнасць. Дзеляць нас з нашымі ўкраінскімі братамі мовы і каляндар (у нас грыгарыянскі, у братоў - юліянскі). Бадай, кожная з усходніх Цэркваў, якая знаходзіцца ў Уніі з Рымам, мае сваё права. Кодэкс Кананічнага Права дзейнічае ў адносінах да Рыма-Каталіцкай Царквы, а для усходніх Цэркваў ёсьць свой прававы акт, які ўлічвае традыцыі армяна-каталікоў, грэка-каталікоў, коптаў, маранітаў, сіра-маланкарцаў, сіра-малабарцаў, халдзеяў... Кожная усходняя Царква нацыянальная. Дарэчы, Рыма-Каталіцкая Царква толькі здаецца наднацыянальнай. Так, літургія адна, абрад адзін (хоць і тут маюцца нацыянальныя тонкасьці), але паспрабуйце прызначыць біскупам у Бразілію беларуса ці бразільца - біскупам у Беларусь... Вось захацела Расея і не ўпусьціла біскупа-паляка (Ежага Мазура, здаецца), і паехаў замест яго наш Кірыла Клімовіч. А наагул, нашы бацюшкі могуць служыць і па-ўкраінску, бо не адзін вучыўся ва Ўкраіне, а айцец гіерамаманах Пахом (Кавалёў) дык у служыць ва Ўкраіне, бо так пажала сьвяшчэннаначальле. Але раней меўся і асобны душпастыр для ўкраінцаў а. Аляксандар Сапунько (малады, строгі). Цяпер ён служыць у Італіі. Нешта я ня чуў, каб на яго месца праслалі новага сьвятара.
0
Gorliwy Litwin / адказаць
06.06.2008 / 06:45
"а для усходніх Цэркваў ёсьць свой прававы акт, які ўлічвае традыцыі" я заўжды думаў, што для беларусаў, украінцаў, літвінаў і г.д., для ўсіх народаў былой Рэчы Паспалітай такім актам з'яўляецца Берасцейская унія. Дзіўна, што такая малая жменька людзей аднаго абраду ў межах адной краіны не могуць дамовіцца пра арганізацыйнае адзінства. Пры тым, што моў набажэнства можа быць колькі заўгодна. І фармальна - сенегалец можа быць прызначаны біскупам (хоць кардыналам!) у Францыю, а бразілец - у Беларусь. Калі так не робяць спрэс і ўсюды, дык толькі каб не ствараць дадатковых канфліктаў і праблем (калі яны прадбачацца), а не таму, што гэта пярэчыць Кананічнаму праву. Не пярэчыць.
0
Партызан / адказаць
06.06.2008 / 17:55
Шаноўны Gorliwy Litwin! Вы маеце рацыю! Але Берасьцейскую вунію ў Ватыкане даўно забылі... Яшчэ ў 19 ст. Некалькі прыкладаў: Было: Кіеўскі ўніяцкі мітрапаліт меў правы самастойна рукапакладаць япіскапаў, а япіскапы - абіраць мітрапаліта на сынодзе Царквы. Ёсьць: На рукапакладаньня япіскапаў (УГКЦ, бо аб беларускіх наогул мовы няма) патрэбна згодна папы. Глава ЎГКЦ і ягоны тытул вызначаецца Ватыканам. Было: Кіеўская мітраполія прымалася і вызнавалася ў межах 1596 г. Ёсьць: Кіеўская мітраполія ў вэрсіі Ватыкану падзелена паміж Украінай, Польшчай, Беларусьсю?! і Расеяй. Зроблена гэта без аніякага сабору вернікаў Кіеўскай мітраполіі. Я ужо не кажу аб праве Кіеўскага ўніяцкага мітрапаліта вызначаць абрад і дабраслаўляць богаслужбовыя тэксты (сёньня гэта прэрыгатыва выключна Ватыкану і папы!!!), зсноўваць па ўласнаму разуменьню навыя япархіі і манастыры... Такім чынам, сёньняшняя БГКЦ (ці ёсьць яна? Бо няможа існаваць Царква без япіскапа і кананічнае тэрыторыі) і ЎГКЦ ня меюць аніякага адношаньня да Кіеўскай уніяцкай Царквы Рэчы Паспалітай.
0
Gorliwy Litwin / адказаць
06.06.2008 / 19:21
Касцёл - тэакратычная манархія, а не рэспубліка. Хто гэтага не прымае, той не католік. "Уніяты" ж гэта насамрэч грэка-КАТОЛІКІ, а не нейкая "гібрыдная канфесія", як мроіцца многім рамантычным адраджэнцам. Што датычыць прэрагатыў Ватыкана ў дачыненні да уз'яднаных абрадаў, дык я не знаўца праблемы, але цяжка мне ўявіць, што менавіта грэка-католікаў "заціскаюць" і што іх статус адрозніваецца ад статусу уз'яднаных коптаў, армянаў і г.д. Ніякіх фактаў дыскрымінацыі грэка-католікаў лацінянамі РБ мне асабіста невядома. Наадварот, "грэкаў" усюды вітаюць, служаць яны ў большасці ў лацінскіх храмах. Ключ да большасці праблемаў - у актыўнасці (якой зараз няма) шараговых вернікаў, цывільных. Проста не трэба лезці з інтэлігенцкімі парадамі ў кампетэнцыю клера, а ствараць уласныя кампетэнцыі. Напрыклад, тым жа украінцам ветліва прапанаваць (але не заганяць гвалтам!) арганізацыю украінамоўных набажэнстваў ва ўжо існуючых парафіях. Раю забыцца пра розныя хімерычныя канструкцыі накшталт Кіеўскай уніяцкай мітраполіі, аўтакефальнай уніяцкай царквы і г.д. Мы жывем у рэальнай РБ (так бы мовіць, дадзенай нам у адчуванне). Кіеўскую ж мітраполію падзяліў не Ватыкан, а "хаўрус 3-х чорных арлоў", што ж пан гісторыі не ведае? Тую ж Магілёўскую мітраполію РКЦ стварыла цывільная гісторыя, а не касцёльная. Касцёл супраць геапалітыкі не "прэ", ён яе ўлічвае. Касцёл працуе нават у Кітае і Віетнаме, не кажучы пра Кубу. Нават у Іраку і Іране. Касцёл усюдыісны, г.зн. каталіцкі. Паяднайцеся з тымі ж украінцамі, і дакажыце самім сабе, што існуеце як супольнасць. Тады гэта заўважаць усе, і Ватыкан у першую чаргу.
0
Gorliwy Litwin / адказаць
07.06.2008 / 10:54
мне здаецца, што канкардат можа быць заключаны толькі пры ўмове масавай натуралізацыі ксядзоў - грамадзянаў Польшчы - у РБ гэта адзінае выйсце ў доўгатэрміновай перспектыве. І гэта ж мусіць стаць умовай канкардата (магчыма, за дужкамі фармалізаванага тэксту). у вайну многія ксяндзы ішлі разам са сваёй паствай у палаючыя гумны. у РБ пакуль крыху лепей. Гэты знак быў бы ацэнены і вернікамі. Бо сучасны "экстэрытарыяльны" статус занадта зацягнуўся. Польшча ж магла б дапамагчы ў фундацыі шпітальных касаў і г.д. для УСІХ ксяндзоў, што працуюць у РБ, незалежна ад таго, ці яны нарадзіліся за Бугам і Ласоснай, ці тут. мы, католікі, не мусім дзяліцца , але адчуць сябе адзінай супольнасцю. Памятаючы сваю гісторыю апошніх 200 гадоў
0
Ігар Л. гарліваму Ліцьвіну / адказаць
08.06.2008 / 00:17
Алесь, розьніца паміж РКЦ і Усходнімі каталіцкімі ў тым, што вы, РК, Рыма Каталіцкі Касьцёл НА Беларусі, а мы – грэка–каталікі – БЕЛАРУСКАЯ каталіцкая Царква. (Таксама як афицыйны назоў УГКЦ – Українська Католицька Церква). РК – структура сусьветная (ці на гэта прэтэндуючая), ГК Цэрквы – памесныя, нацыянальныя ў сапрычасьці з Рымскім Папам.
0
Партызан / адказаць
08.06.2008 / 14:18
Gorliwy Litwinu: Раю пачытаць гісторыю літургікі. Да І Ватыканскага сабору таксама было некалькі (як найменей 4 заходніх літургійных традыцый). Пасьля зах. традыцыі ўніфікавалі ў адзіны абрад і да ІІ Ватыканскага сабору ўсе набажэнствы і таямніцы зьдзясьняліся ў РКЦ на лацінскае мове. Зараз засталася ўніфікацыя літургійная, але моўных абмяжаваньняў практычна няма. Царквы Ўсходняе традыцыі, аб якіх Вы пішыце (копты, армяне,грэкі, балгары і г.д.) далучаліся да Рыму на падставе ўнійных актаў. Менавіта ўнійныя акты авзначалі межы свабоды кожнае Царквы ва ўмовах лучнасьці. Дзеля зручнага кіраваньня імі было заснавана Кангрэгацыя Ўсходніх Цэркваў. І назва "унійная" датычна да іх усіх. Рыма-каталікі ня могуць заціскаць уніятаў, бо апошнія не падпарадкоўваюцца япіскапату рыма-каталіцкага абраду (за выключэньням, калі гэта не зроблена папай, як гэта было ў міжваенай Польшчы па-за Галічыной). Але, калі пачытаць ранейшыя і сучасныя трактаты богасловаў зах.традыцыі, шмат хто зь іх разглядае ўніяцізм як непасьзьбежны, але часовы працэс. Варта паглядзець колькі беларускіх уніятаў узору 1990-1994 г.г. перайшло ў рыма-каталіцкі абрад. Кіеўская мітраполія фармальна не падзелена, а яе існаваньня прыпынена пасьля 1839 г. І ўкраінцы-уніяты дамагаюцца патрыярхату?! менавіта на факце фармальнага адраджэньня Кіеўскай уніяцкай мітраполіі. Вы верна адзначылі - Царква ня ёсьць дэмакратыя. Таму актыўнасьць альбо пасіўнасьць не адыграваюць у гэтым выпадку аніякай ролі. Сабор УГКЦ абвесьціў патрыярхат, але Ватыкан не прыяў і ўсё... Ігару Л.: Вы ня ёсьць гістарычная БКЦ, бо вашыя службоўнікі і трэбнікі грунтуюцца не на беларускай абрадавасьці канца 17 ст. (Службоўнік мітр. Жахоўскана, аб якім нават украінец і япіскап УГКЦ Л.Гуцуляк піша як аб прыкладзе беларускай абрадавасьці), а на ўніфікаваных тэкстах камісіі Про Русікум 1942 г. зробленых па расейскаму ўзору. Адзіны момант "нацыянальны" гэта адсутнасьць трапароў 3 гадзіны ў Літургіі ахвяры (другая частка Літургій сьв. Яна Златавуснага і сьв. Васіля Вялікага), але ад яго адмаўляюцца і некаторыя япархіі РПЦ. Раю зайсьці на сайт Ватыкана, скачаць царкоўнаславянскія тэксты літургій і параўнаць іх зь перакладамі а.А.Надсана, літургіяй РПЦ і службоўнікам Жахоўскага. Мова і каляндар ня ёсьць вызначальнымі чыньнікамі нацыянальнае абрадавасьці. Ёсьць грэцкія праваслаўныя, што сьвяткуюць па Грэгарыянскаму каляндару.
0
Адлеглы / адказаць
08.06.2008 / 15:54
«пры ўмове масавай натуралізацыі ксядзоў - грамадзянаў Польшчы - у РБ» Хе-хе, можа гэта толькі *прымусова*! Цікава было бы даведацца, ці з польскіх ксяндзоў знойдуцца дабраахвотнікі - паколькі справа ў тым, што, хоць заканадаўства РБ не забараняе грамадзянам РБ прыймаць яшчэ іншае грамадзянства (без юрыдычных наступстваў у РБ), аднак падвойныя грамадзянства не прызнаюцца. Таму ксяндзам прышлося бы адмовіцца ад польскага грамадзянства, якое ў іх ужо маецца. Каб абмовіцца сёньня ад грамадзянства краіны Эўразьвяза на карысьць «правоў» і абавязкаў подданага РБ і асабіста яе Прэзыдэнта, трэба быць сапраўдным фанатыкам, а ці знойдуцца такія сёньня між касьцельнымі царкоўнікамі?
0
Партызан / адказаць
08.06.2008 / 19:12
Адлегламу: Цікава б было паглядзець статыстыку: колькі ксяндзоў нарадзіліся і выраслі ў Белаурсі і колькі прыехала па-за яе межаў. А таксама колькі нарадзіўшыхся ў Беларусі ксяндзоў лічаць сябе беларусамі. Пасьля гэтага варта нейкія вынікі рабіць.
0
Адлеглы / адказаць
08.06.2008 / 22:01
Партызану: Падкажыце, а дзе можна папрысутнічаць на уніяцкім набажэнстве пра якое Вы напісалі, як у 17 ст? Магчыма на Украіне? Жонка вось хоча пахрысьціць у праваслаўе, «як ва ўсіх», але пакуль не згаджаюсь, таму што ня веру ў нейкі «звышнатурал». Аднак магчыма бы саступіў, хай бы ўжо вяла хрысьціць да уніятаў - калі бы толькі гэта быў абрад нейкі наш спрадвечны беларускі а не як у маскоўскага РПЦ, тым больш што у 17 ст. продкі былі уніятамі і ў жонкі таксама. Было бы цікава паглядзець.
0
Ігар Л. партызанам / адказаць
09.06.2008 / 05:58
Жахоўскі можа і беларускі прыклад абрадавасьці, але суцэльна злацінізаваны. Дзякуй Богу, што гэтага больш няма па–за архівамі. Надсон жа хутчэй абапіраўся на Recensio Ruthena з некаторымі элементамі грэцкай традыцыі, а не на Recensio Vulgata (Сынадальная традыцыя). Калі вы ўжо і хочаце "абраду продкаў", то тады трэба арыентавацца на перад–унійныя часы, да–Магілаўскія. Тады вам, патрыёту, трэба да расейскіх стараабрадцаў, якія нашмат да таго абраду бліжэй. А то чагосьці на 17 ст. спыняцца...
0
Ігар Л. партызанам 2 / адказаць
09.06.2008 / 06:03
О, забыўся, камісія Д'Эрбін'і называлася не Пра Русікум, а Про Руссія. Руссікум – расейскі коледж у Рыме, населены немцамі, чэхамі і карпатаросамі.
0
Партызан / адказаць
09.06.2008 / 09:04
Адлегламу. Так, некаторыя старыя а.а.Базыльяне ва Ів.Франкоўску служаць па абраду 17 ст. Нават мову захоўваюць. Іх, што праўда, сучасныя г-каталікі (таксама накінутая аўстра-вугоршчынай назва) цкуюць, называюць "лефаварыстамі". Але ж яны нічога зь раскольнікам Ляфэрам ня маюць, а проста не пагоджываюцца зь накінутымі Ватыканам у 1942 г. прарасейскімі практыкамі. Раней ў Беларусі гэта спрабаваў адрадзіць сьв. пам а. Ян Матусевіч. Але ж майце на ўвазе - іх богаслужбы вельмі доўгія. Напрыклад Хрост - 1 -1,5 гадзіны. Чытаюцца ўсе сьпевы канонаў і г.д. Менавіта таму базыльянаў Ватыкан не пусьціў у Беларусь. Па падобнаму ж, але праваслаўнаму абраду, служаць на Берасьцейшчыне і Піншчыне прыхільнікі Беларускага Грэка-праваслаўнага руху.
0
Ігар Л. партызанам–горбікам / адказаць
09.06.2008 / 16:58
Мова была царкоўна–славянская з лакальнай вымовай. Зьмяшаньне візантыйскай і лацінскай традыцый не стварае адметны абрад. Хрост 1.5 гадзіны можа быць калі канвэрам хрысьцаць з 20 дзяцей, а не аднога. У базыльянаў вы хутчэй 1.5 гадзіны ружанчыка атрымаеце. А калі вы хочаце сапраўды поўнай літургіі – ідзіце да студытаў. Базыльяне перад Замойскім саборам і цяпер – два розных законы. Сьв. Язафат бы дакладна жэзлам біскупскім па сусалах бы даў, калі б пра такія вычварныя абрады пачуў як цяперашнія OSBM правяць. Грэка–праваслаўны рух служыць падобна – не сьмяшыце.
0
Gorliwy Litwin / адказаць
09.06.2008 / 17:50
"дакладна жэзлам біскупскім па сусалах бы даў" чыста па-хрысціянску? навошта так паглыбляцца ў дэталі абраднасці, прытым, наколькі я разумею, цывільным вернікам? чыста бізантыйская хвароба, выбачайце, гульня ў венетаў і прасінаў. Не павінныя цывільныя ўмешвацца ў кампетэнцыю клера! маеце патрэбу ў гульнях - глядзіце Алімпіяду лепей тады. Шукайце сабе кампетэнцый па-за літургіяй, ёлы-палы! арганізуйце ўласнае жыццё, а таксама жыццё сем'яў і супольнасцяў мясцовых паводле Пісання, а як служыць літургію, няўжо святары не разбяруцца? за 2000 гадоў не засвоілі такой простай думкі :-(
0
Ігар Л. Алесю Беламу / адказаць
09.06.2008 / 19:02
Алесь, па сусалах – гэта жарт у рэчышчы "душахвата". Але, здаецца, жарты ня ёсьць Вашым прыярытэтам. Што да клерыцка–сьвецкага падзел: 1. У дадзеным выпадку вы не патрапілі па адрасу, бо я ёсьць акурат поп. 2. Падзел на клерыкаў – лаікаў – рэч вельмі характэрная для лацінства. На Усходзе Літургія – справа люду Божага, агульная справа. Таму хто б ты не быў паводле свайго стану, калі клапоцісься пра дабрабыт Царквы – будзеш цікавіцца і абмяркоўваць гэтыя пытаньні. Вера не мусіць быць сляпым падпарадкаваньнем.
0
Gorliwy Litwin / адказаць
09.06.2008 / 19:24
Літургія – справа люду Божага і ў лацінянаў таксама. Хто ж чытае 1-е і 2-е чытанне, прыслугоўвае, і ўвогуле ўсе не стаяць моўчкі. Спяваюць, пацеры адмаўляюць... Аднак усе гэтыя дэталі абмяркоўваюць хіба дэвоткі. у гэтую нядзелю было чытанне з Осіі (Уззіягу), і потым з Мацвея парафраз. "Міласэрнасці хачу, а не ахвяры". Рыхтык пра Вашу дыскусію. Што, "Партызан" таксама поп? не пра тое вы ўвесь час. Мы, цывільныя, прыходзім у касцёл, бо ведаем (верым), што клер увесь час адну і тую ж Імшу служыць 2000 гадоў. З усімі патрэбнымі часу зменамі. Але служаць навошта? чытаю Катэхізіс, там пра ўсе гэтыя дэталі нічога не кажуць. Калі прыходзіш да стаматолага, ці чытаеш ягоную інструкцыю па пасадзе, або ягоныя прафесійныя часопісы? не пра тое вы ўвесь час. А яшчэ, хто ўсё-такі тут грэкаў крыўдзіць? Відаць, дзяржсакратар дачуўся пра Вашыя крыўды, дык прыйдзе паслухаць, назло інтрыганам?
0
Кнехт / адказаць
09.06.2008 / 20:59
Што падштурхнула дзяржаўнае кіраўніцтва працаваць над Канкардатам? У чым зацікаўлена дзяржава? Што атрымае і чым рызыкуе Каталіцкая царква. ==================== Нацыя доўгавыіх Беларусы - ты і я - Асобы доўгавыія: Сеў з нагамі псіхапат - Хай сядае канкардат. Нам усё "па барабану" - Было б добра Ватыкану...
0
Партызан / адказаць
09.06.2008 / 22:22
Дык і я "акурат поп" толькі ЎАПЦ! Таму магу казауь што і як. Калі сьпяваць цалкам усё пры хросьце (увядзеньня ў царкву (канон) + іншае зь канонамі.) атрымаецца каля гадзіны, а калі хор цягне... Раю глядзець Тыпік Канстанцінопальскай сафіі (калі грэцкую мову ведаеце...) Лацтнізацыя чаго? А Вы ведаеце, што Кірыла-Мяфодзіяўская традыцыя наогул кампеляцыйная? Студыты - падоба РПЦ+ папа. Гэта жахлівая пачвара Шэптыцкага. Які забараняў уккраінскую мову ў богаслужбах (гл. Творы шэптыцкага выдадзеныя ў Львове!)
0
Gorliwy Litwin / адказаць
10.06.2008 / 06:36
няхай жыве канкардат! але чамусьці здаецца, што не так хутка да яго дойдзе. Думаю, што на ўмовах высылкі ўсіх замежных ксяндзоў - Касцёл не пагадзіцца. Пакуль што назіраюцца толькі пазіцыйныя гульні
0
Ігар Л. партызанам зі Львову / адказаць
10.06.2008 / 08:30
Ну і добра, вялебны а. Сяргей, ну і няхай сабе у вас будзе па–вашаму. А мы зробім па–нашаму, як праваслаўныя ў сапрычасьці з Рымскім пасадам, пакажам прыклад разьяднаным братам, як таго Сьвяты Мітрапаліт Андрэй і хацеў. А РПЦ, якая так ці йначай налічвае 70 адсоткаў ад вернікаў на Беларусі, стане беларускай не праз гібрыдызацыю літургічных традыцый. Час сваё робіць. Памятаеце як у 1989 годзе ніхто нават на парэштках Талакі пра незалежнасьць не марыў, я цяпер вунь гаранта маем. П.С. Дык Вы УАПЦ, ці УПЦ КП?
0
Ігар Л. Алесю Б. / адказаць
10.06.2008 / 08:35
Ваша права верыць як хочаце. Але, цытуючы Сьв. Ансэльма, багаслоў'е – гэта вера шукаючая разуменьня. А кожны з нас, сьвецкі, клерык – пакліканы да вытлумачэньня і роздума над сваёй верай. Катэхізм – пачатак, самае простае, падстава. Вы ж напэўна на Катэхізісах спыняцца не зьбіраецеся? 12 год у царкве, як–ніяк?
0
Партызаны Львова - ананімам зь Менску / адказаць
10.06.2008 / 09:36
Здаецца я і казаў, што патрэбна адраджаць менавіта беларускі абрад. А Вы, ойча, супраць? Цікава, а Вы асабіста трымалі ў руках Службоўнікі 16-17 ст.ст.? Дзе там "лацінізацыя"? Вы ў гэтым нават студытаў і самых "усходніх усходнікаў" пераплюнулі. Магілянскія выданьня таксама "лацінізаваныя"? Пакуль, прабачце, я тут бачу досыць сумныя прыклады зь боку г-каталікоў... Нажаль... Да забыўся, першая літургія ўкраінскаю моваю адслужана ў 1918 г.; беларускай - 1926 г. (абодвы праваслаўнымі), а калі першая г-каталіцкая? Нешта запамятаваў... Беларускай, памятаю, не раней 1953... А Вы, ойча, чыталі Шэптыцкага? Памятаеце ягонае стаўленьня да нацыянальных мовах у богаслужбах? Вы прапануеце павярнуцца на клясычнае царкоўнаславянскае? Праблема старажытнага беларускага праваслаўнага (і ўніяцкага) абраду ў тым, што ён манастырскага тыпу. Таму ўсе богаслужбы "доўгія", людзі, нажаль, нязвыклі. Таму і ў Службоўніку а.Аляксандра падаецца толькі 9 песьня канону, скарачэньня відавочныя. БЭ РПЦ або УПЦ МП НІКОЛі не зробяцца нацыянальнымі Цэрквамі. Толькі шляхам аўтакефаліі і парыву падлегласьці Маскве. Але... большая частка іх япіскапату на гэта ня пойдзе. Але, здаецца, тут не аб гэтым артыкул. Цікава, а давайце па хрысьціянску адкінем супярэчкі і на якімсьці форуме тры сьвятара трох розных юрысдыкцый падыскутуем аб беларускай абрадавасьці.
0
Менчук / адказаць
10.06.2008 / 10:24
Аднаго неразумею... чаго г-каталіцкі сьвятар настолькі брутальны зь усямя апанэнтамі? Асабліва зь іншых канфэсій. Гэта таксама ўніяцкая традыцыя? Пытаньня канкардату - гэта спраба нейкай канфэсіі выгандляваць сябе нейкія прывялеі па адношаньню да іншых канфэсій у дзяржаве. Гэтак было з РПЦ, гэтак ёсьць зараз і з РКЦ. Пры нармальным дэмакратычным законе аб рэлігійных арганізацыях аніякія "канкардаты" не патрэбныя. Бо ўсё рэгулюецца законам. Таму, на мой погляд, прадстаўнікам РКЦ ды іншых Цэркваў лепш больш падтрымліваць змаганьня за адмену дыскрэмінацыйнага закону, чым спрабаваць выгандляваць сябе прывялеі за кошт іншых.
0
Ігар Л. менчуку / адказаць
10.06.2008 / 17:21
Дзе ж я брутальны? Можа вашаму тэмпераменту пяшчотнасьці патрэбны? Ну дык тады дыскусіі чытаць не трэба. Акурат абодвух "апанэнтаў" я ведаю асабіста багата гадоў і люблю і паважаю. А вось пра канкардат я згодны. Час канкардатаў прайшоў. Нешта падпісваць з лукоўскім рэжымам – заганяць сябе ў тупік і ставіць сабе абмежаваньні ў абвяшчэньні Эвангельля – галоўнай функцыі Царквы.
0
Партызанам Львову – ананімы Менску / адказаць
10.06.2008 / 17:36
Ну, загнулі ойчанька вы. Магілаўскія службоўнікі, як і ўся магілаўская школа – найлепшы прыклад лацінізацыі. Пачытайце ці Флароўскага "Пути русского богословия", ці рэктара УКУ а. Барыса Гудзяка "Криза і Реформа". Што па–сутнасьці зрабіў Магіла – накінуў усходняй царкве лацінскае багаслоў'е (калі вы, як гісторык, памятаеце – падручнікам акадэміі была Сума Тамаша Аквіната). У выніку – усе ўсходнеславянскія праваслаўныя (не толькі вуніяцкія) цэрквы можна лічыць лаціњізаванымі, бо іх багаслоўе грунтуецца не на патрыстыцы і традыцыі, а на адным канкрэтным заходнім багаслове. Манастырскі тыпікон ніхто ва ўмовах парафій не патрабуе выконваць на 100 адсоткаў. а. Аляксандр у Службоўніку не падае канона – там толькі Литургіі і месяцеслоў. А вось у малітоўніку – так, толькі 9 песьня. Бо малітоўнік – рэч дла семі–прыватнага ўжытку. А ў іншых ім друкаваных брашурах для ўжытку хору – каноны ютрані ёсьць цалкам.
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзера